tisdag 17 januari 2012

Spriiiiiiiiiinga

Fick in ett snabbpass på Actic idag. La in 5 minuters väldigt lätt löpning på band. Första gången sen operationen. Det gick väl helt ok men jag ska nog skaffa mig ett par bättre skor. Mina fivefingers känns inte optimala med tanke på att jag har ett nytt korsband och en stor bit av mina ena menisk saknas. Hade lite känningar efter söndagens benpass så vaderna kändes inte helt friska idag. Lite småvärk i vader och knä nu på kvällen.

Wu
5min hopprep
Säger inget om det, så har jag inget sagt. Focuserade mest på att inte bli förbannad över alla piskrapp jag gav mig själv över smalbenen.

5min lätt löpning

Modifierad Burgener

Rörlighetsövningar

Twisting lunges
15kg x 12/12 x 3

Prone leg curl
18/27kg x 12 x 3

Hopp fram och baklänges på 20 cm hög box
1min arbete/1min vila

Stående vadpress
30kg x 12 x 3
Inte mycket kraft kvar i vaderna efter alla övningar. Tungt värre.

Fick för mig att jag skulle sätta pr i hängryck idag. Sen tidigare har jag 55kg x 3 som pr. Jag har inte riktigt försökt sätta något 1rm på ryck.

Ryck
20kg x 3, 40kg x 3, 50kg x 3, 60kg fail
Jag tycker 60kg borde gå men på nått vis så känns 60kg som så väldigt mycket mer än 55kg. It's all in my head.

Kost
Lunch:
Kycklinggryta med ris
Apelsin

Middag:
Fullkornspasta med köttfärssås och stekt zucchini
Apelsin
Banan
Nöt och dadelbar

Mitt experimenterande med gluten fortsätter. Efter att ha varit i stort sett helt glutenfri i 6 månader så har jag provat att återinföra lite fullkornsprodukter den här veckan för att se hur jag reagerar. Än så länge så mår jag helt ok. Jag har de senaste dagarna gått igenom (och verkligen läst) tjugotalet forskningsrapporter om glutens påstådda negativa hälsoeffekter och jag känner mig inte helt övertygad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar