torsdag 5 januari 2012

Sliten

Hade ett riktigt bra pass med David idag. Kommer inte ihåg några vikter direkt men det var slitigt. Wu med 2000m rodd på 7:53, modifierad Burgener och stretchövningar. Sen var det Snatch och Clean and Jerks för hela slanten. Lärde mig massor idag. Bland annat att jag kanske inte ska tänka alldeles för mycket innan lyften. Ska försöka att komma ihåg allt till när jag kör själv. Hade någon clean som kändes riktigt bra där stången nästan flög förbi mig på vägen upp. Idag var första gången jag faktiskt körde jerks på riktigt också. Behöver mer explosivitet i dem. Hade nått väldigt halvhjärtat pr försök på clean (82,5kg tror jag) men det var inte ens nära. Körde lite kippade ringdips och avslutade med 20kgx20x3 svingar med 1 minuts vila mellan seten. Känner mig sliten nu på kvällen. Får se om jag kör vidare på pass 4 imorgon eller om jag bara ska köra ben imorgon. Benen skulle behöva få sig en ordentlig genomkörare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar