måndag 30 januari 2012

Rast, vila

Nu har knät bråkat med mig i nästan en vecka. Det hugger i det lite till och från och inget känns riktigt bra. Jag träffade sjukgymnasten i fredags och hon verkar inte heller riktigt veta vad som är fel. Det börjar kännas väldigt stressande. Allt har gått så bra efter operationen, så att få nått skit nu, nästan 3 månader efter känns inte roligt alls. Sjukgymnasten tyckte jag skulle vila i ett par dagar för att se hur det utvecklar sig. Cykla kan jag göra. Jag hatar att cykla! Så fort jag var färdig hos sjukgymnasten gick jag till Nordic och körde ett av de nya passen jag fått av David. Vila, pfft!

Jag kom i alla fall överens med sjukgymnasten att inte hoppa nått hopprep eller göra några boxhopp då dem har känts i knät. Dessutom så hamnade jag lite mitt i Eleikos utbildning så jag fick modifiera passet lite.

Wu
500m rodd
1:52

Modifierad burgener

Rörelse/stretch övningar


A. 1 hangsnatch + 1 snatch + 3 OHS med 3 sekunders paus i botten.
30kg, 40kg, 45kg, 50kg
Stannade på 50kg idag. Det blev inte heller så mycket till riktigt snatch i fråga om djup. Kanske lika bra med tanke på knät. OHS gick bättre men 50kg fick som sagt räcka.

B1. Frontrackade utfallssteg bakåt
50kg 4/4, 40kg 8/8x2
50kg var för tungt idag. Hade inte så mycket kontroll på mig själv. 40kg var tungt men görligt. Måste vänja mig vid frontrack känner jag. Det är ju inte så mycket vikt men det känns jobbigt att hålla stången i frontrackpositionen.

B2. Skulle ha gjort Mu övergångar men det fanns ingen plats.

C. På tid:
10-8-6-4-2 CTB-PU
5-4-3-2-1 Wallclimbs
5:50min

Wallclimbs är en övning jag inte gjort så många gånger men jag trodde jag var bättre i dem än så här. De tog en massa tid och var väldigt mycket jobbigare för axlarna än jag trodde. Jag klarde de första fem obrutna sen var det en massa vila emellan dem på övriga varv. Inte så kontrollerade på vägen ner heller. CTB kändes lätta idag. Bra kipp och högt över stången.

D. L-hang amsapx3 vila 1min
30s, 15s, 13s
Får försöka jobba på att inte tappa så hemskt mycket mellan första och andra omgången. Första gången jag gjorde L-hang.

Vilade resten av helgen och ska nog ta det lugnt i veckan också. Får väl modifiera passen och bara köra lättare rehabövningar för benet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar