torsdag 12 januari 2012

Pittskinnsnävar

Pass med David idag.

 Dagens pass blev tungt tyckte jag. Dels för att jag kände mig lite slut efter igår och mycket för såren i händerna. Ska se till att fila varje kväll så jag får nån ordning på händerna. Allt från snatchar/cleans till pu's idag blev jobbiga pga såren.

Vi gick igenom lite teknik för butterfly pullups. Svårt, men det kommer tids nog.

Double unders försökte vi också med. Jag ska ersätta rodden i min uppvärmning med du's. Jag måste få till du's snart känner jag. Sjukt dålig kordination mellan armar och ben. Så fort jag börjar vispa repet snabbare så följer fötterna med i samma tempo. Verkar vara helt omöjligt för mig att behålla samma hoppfrekvens fast jag vevar repet fortare. Nu ska jag lära mig det här!

Vi körde lite kippade ringdips-känner fortfarande av gårdagens dips.

Snatch-Kändes hyfsade idag måste jag säga. Vi kom upp till 55kg (tror jag gjorde 2st) vilket är nytt pr. Känns som om jag kan klara 60kg.

Cleans-Här tyckte jag inte att det funkade lika bra. Drar för mycket med armarna nästan varje gång. Inte så effektivt om man vill ha upp mycket vikt. Och så blir jag trött fort. Nåja 75kg fick jag upp idag i alla fall.

3 varv av:
10 Hantel clean and jerk (14kg hantlar)
10 Hantel clean (14kg hantlar)
20 Kanthopp

5 min och nått :) Titta inte ner i marken!!!!!! Skjut bak rumpan i cleans!!! Att det ska vara så svårt. Fick snabbt syra idag. Armar och framför allt låren fick snabbt syra, troligen för att det var länge sen de fick arbeta på det här sättet. Dåligt flås men roligt att få ta ut sig lite - det var ett tag sen.

Nu fila framför tv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar