måndag 16 januari 2012

Rapport från söndagen

Fick in ett snabb rehabpass på söndagen. Det är inte billigt att ha gymmedlemskap på två gym men Actic som ligger 50m från min port är så smidigt när man har kort med tid. Och så har de en bastu.

Wu
5min hopprep
Lika frustrerande som sist. Får in en eller två du's med ett singelhopp imellan dem. Börjar misströsta.

Modifierad Burgener

Rörlighetsövningar

A. Hopp framlänges och baklänges på 20cm hög låda.
1min arbete/1min vila x 3

B. Explosiva rumpsparkar
1min arbete/1min vila x 3
Svårt att få upp foten hela vägen med vänstern

C1. Twisting lunge
10kg x 24 x 3

C2. Prone Leg curl
18/27kg x 12 x 3
Samma sak här. Det blir att jag kastar upp vikten mot rumpan med vänstern. Det märks så tydligt i den här maskinen att hamstrings i vänster är väldigt försvagade.

D1. Romanian split
12/12 x 3

D2. Leg extention
32/50kg x 10 x 3

Bastu........:)

Lunch:
Fyllda lövbiffar med sötpotatis och hummus.
Nöt och dadelbar
1 banan
1 äpple

Middag:
Fullkornspasta med fetaost och kronärtskockshjärtan
Nöt och dadelbar
Beef Jerky
2 Apelsiner

Sjukt gasig både på lördagen och söndagen. Troligen hummusen. Mitt experimenterande fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar