måndag 16 januari 2012

Snorigt

Kände mig inte alls snorig innan passet idag men det är lustigt vad en 15 minuters amrap ger upphov till.

Wu
5min hopprep. Suck, suck, suck. Att repet inte fastnade mellan tårna idag är väl det enda positiva jag kan säga om det hela.

2 Strikta mu's

Modifierad Burgener

Rörlighets övningar


A1. Hang power clean
20kg x 3, 40kg x 3, 60kg x 3, 70kg x 2 (jag tappade focus på sista och fick all vikt långt fram och tappade stången), 60kg x 3 x 3.

Bra med fart idag på cleansen. Nästan lite för mycket med höften som fick sig nån törn av stången. Var lite väl ivrigt och missade sista på 70kg.

A2. Bänkpress
20kg x 5, 40kg x 5, 60kg x 5, 80kg x 5, 70kg x 5 x 2.

Där finns lite till för en max femma. Bänk börjar kännas lite bättre.

B. Amrap 15 minuter av:

5 PU
10 Pushups
15 Svingar 20kg

10 varv + 5 pu's. Ett varv mer än sist. Höll ett jämnare tempo den här gången. Ingen bra rytm i pu's. Jag kände mig inte snorig när jag kom till Nordic idag men nånstans i mitten av amrapen så rann det på rätt friskt. Jag såg nog inte så vacker ut mot slutet.

Hann inte med någon statisk hollow rock idag.

Kosten
Lunch:
Fullkornspasta med fetaost och kronärtskockhjärtan
1 tomat
1 Nöt och dadelbar
1 Banan

Middag:
Provensalsk fisksoppa. Helt paleo
3 Bananer + sjukt mycket jordnötssmör (ekologiskt utan olja)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar