fredag 13 januari 2012

Vegetarisk dag

Började dagen med en timme hos sjukgymnasten. Vi gick igenom några övningar och pratade lite om hur det funkar med knät och lite av det som David lagt in i mina pass. Hon tyckte det såg bra ut och tyckte till och med att jag kunde börja småjogga lätt. Personligen så tänker jag vänta ett tag till innan jag joggar nått. Jag ska däremot lägga in lite jämfotahopp i olika riktningar plus lite annat.

Sjukgymnasten ligger 150m från Nordic så jag brydde mig inte om att byta om utan gick i shorts. Hyfsat kallt :)

Pass 2 idag

Jag är en mes så jag tänker klaga på mina händer idag igen. Satan vad jag grinade idag. Bara hålla i stången under uppvärmningen gjorde ont. Så har jag sagt det.

Wu
5min hopprep
Sjukt frustrerande idag. Jag ljuger inte när jag säger att jag knappt fick till en enda double under. Repet låg mest mellan mina tår. Tänker inte hoppa nått mer i mina fivefingers.....grrrrrr.

Modifierad Burgener

Stretchövningar

A. Hang power snatch
30kgx3, 40kgx3, 50kgx3, 55kgx3, 45kgx3x3
Mina snatchar känns bra. Det finns säkert en massa att förbättra men jag tycker det går bra. De känns lätta och jag får bra fart på stången. De var inte så vackra på 55kg men godkända. Videon på 45kg.


B. Romanian Deadlift
45kgx5, 70kgx5, 100kgx5, 110kgx5, 90kgx5x2
Rumänska gick sådär idag. Jag ökade vikten med 10kg idag på mitt 5rm. Det var för mycket vikt och de blev inte så vackra. Svank!! De jag gjorde på 90kg var inte heller några skönheter men något bättre i alla fall.


C. 5 Varv på tid av:
10 TTB
15 Backextensions

6:56

5 fler backextensions per varv var bra mycket jobbigare. Jag fick bryta upp dem efter varv 2. Mina ttb gick inget vidare idag heller men det beror nog mest på händerna. Fick ingen rytm i dem alls och då tar de på krafterna.

Skulle ha gjort enbensmarklyft efter det här men beslöt att det fick vara efter besöket hos sjukgymnasten.

Och för övrigt så har jag ätit helt vegetariskt idag. Inga mejerier heller för den delen. Jag är för tillfället i nån form av kosthållningslimbo. Jag håller på att omvärdera en hel del saker i min kost. Det är dags att ta sig ur den lilla sandlåda jag befunnit mig i den senaste tiden. Jag ska försöka göra nått blogginlägg om hur mina tankar kring kosten går just nu. Jag har inga planer på att bli vegetarian men det ska dras ner en del på det animaliska som varit skyhögt de senaste månaderna.

Lunch:
Sötpotatis/palsternacka/purjolöksomelett
Hemmagjord nöt och dadelbar
1 banan
1 Nektarin

Middag:
Kikärtssoppa (jepp, ni hörde rätt, bönor!!) med ungsbakade rotfrukter.
Nöt och dadelbar
1 banan
1 Apelsin

Gonatt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar