onsdag 2 januari 2013

Två nya pr!

    Foto: Rickard Walén

Jag fick stanna hemma hela dagen idag och ta hand om barnen då hustrun blev sjuk. På kvällskvisten var hon bättre och jag gick ner på Nordic. Jag var inte så värst sugen på min egen programmering idag utan beslöt mig för att hoppa på dagens RX-pass. Inget flås, bara tunga ryck och cleans.

Etablera en tung snatch på 20min. 77,5 kg (PR)

Mina ryck har ju varit lite sisådär på sista tiden. Powersnatch är inte min grej. Idag körde jag sittryck från start. Tekniken sitter väldigt mycket bättre när jag sittrycker och idag var det lätt. Vikten for upp som papper idag. Jag behöver lite mer utlåsning och spänning i botten men jag tog mig under alla vikter lätt och smidigt. Första missen idag var på 75 kg. Inga problem med att sätta mig under vikten men jag slarvade i botten och var tvungen att lägga fram stången. Rickard tyckte jag skulle slänga på 77,5 kg och bara vara lite mer explosiv. Sagt och gjort! Lite dålig utlåsning i botten som sagt, men upp kom den. Innan tiden rann ut hann jag med ett försök också på 80 kg. Hade jag bara varit lite starkare botten så hade den suttit. Stången flög lätt upp och jag var snabb under men jag lyckades inte låsa ut den ordentligt.

Etablera en tung clean på 20min. 105 kg (PR)

Inte så mycket att säga om mina cleans. De var tunga idag. Jag missade en clean på 95 kg. Den efterföljande var tung och värre skulle det bli. Min clean på 100 kg var tydligen väldigt hög men jag fångade den lågt i alla fall. Tungt upp. På 105 kg så blev det riktigt grisigt. Min frivändning var nog inte  top notch och jag fångade stången i stort sätt helt kollapsad. På nått jävla vis så lyckades jag rätta upp mig själv och sakta ta mig upp. Väldigt sakta. Så här i efterhand så fattar jag inte att jag kom upp från botten.

Sjukt nöjd med dagen och två otippade PR. Mitt knä hatar mig så här på kvällskvisten men det får det vara värt.


Heja, heja!

1 kommentar: