torsdag 17 januari 2013

Jerks

Beordrad vila igår. Sååååååå tråååååååkigt. Säkert nyttigt det med. Eftersom jag ändå fotograferade på Nordic under förmiddagen så körde jag lite stretch, rulle och en hel del kaffe. Resultatet av fotograferingen kan ses i marsnummret av Lifestyle Fitness (fd Fitness Magazine). Idag back in business med en drös C&J. Måste säga att jag är väldigt nöjd med utvecklingen på min jerk. Mina frivändningar är inte helt hundra men jerkarna känns lätta och blir stabilare för varje gång. Tänk så enkelt det blev när man får in det i sitt huvud - stången ska inte upp, du ska under!

Nu misstänker jag starkt att jag får 3 dagars vila. Besök hos svärföräldrarna i småland över helgen och det brukar inte vara så motiverande att träna när man är där.

A. E2M 1 C&J (missade att det skulle vara full clean, jag körde pc på alla)
70kg x 1, 75 kg x 1, 80 kg x 1, 85 kg x 1 miss, 85 kg x 1, 90 kg x 1 x 6

Missade första på 85 kg. Jag trodde jag skulle få upp jerken trots att jag inte hade rackat stången med lillfingrarna runt om. Dumt :) Missade en jerk på 90 kg. Lite ofokuserad. Resten satt bra. Mina frivändningar dras för tidigt och stången tenderar att krascha ner på mig.

B1. Clean deadlift på 5cm upphöjning utan att vikterna rör golv. 100 kg
5, 5, 12

Tror ryggen var ok hela tiden. Blir ju lite svårare att hålla den bra i botten när man är upphöjd.

B2. Upphöjda HSPU 13 cm x 3 x 3

Check. Sista repetitionen suger bra men alla strikta.

C1. Frontrackade stepups på 45 cm låda.
40 kg 8/8 x 3

Kändes mycket bättre idag när jag körde 8 på samma ben och sedan växlade. Svårt med vänster - både upp och att hålla emot på vägen ner.

C2. Sittande axelpress 18 kg
5, 5, 6

Också här är jag betydligt svagare i vänster.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar