söndag 20 januari 2013

Trötter

Ja det kändes så idag. Inte helt med i kroppen. Hela familjen har drabbats av episka förkylningar och jag hoppas att jag kommer undan. Min resa till småland blev inställd i sista sekund och jag har varit hemma över helgen. Eftersom jag körde ett tidigt morgonpass på nordic i fredags så tog jag en vilodag igår i förhoppningen att jag skulle vara fräsch idag. Så var det alltså inte.

Och så en liten reflektion över muscle ups. Hade det varit en bedömningssport så hade jag nog plockat hem höga poäng för utförande av strikta muscle ups. Nu är det ju tyvärr så att den som kan slänga ur sig  flest på kortast tid vinner när det kommer till Crossfit. Jag får inse att hur vackra muscle ups jag än kan göra så måste jag bli väldigt mycket bättre på att göra flera på raken. Min kipp idag lämnade en hel del att önska.

A. Snatch 50 kg x 2 x 3

Bra teknik hela vägen. Blir lite lätt störd av att knät låter vid varje rep. Det låter mer nu för tiden.

B. E2M 1 Snatch + 1 Powersnatch 65 kg x 1 x 5

Nöjd! Snatcharna kändes lätta även om jag saknade lite explosivitet idag. Mina powersnatchar var också mycket bättre än de varit på länge. Inget sumostance vid landning.

C. 4 MU OTM 5 min (helst unbroken)

Det här sket sig redan från minut 2 då jag fick bryta efter 2 stycken och rätta till låset på bandet som lagt sig precis vid ringen. Fick sen till 4 st (inte ub) på minut 3 med nöd och näppe. 2 st på minut 4 och minut 5. Jag hade ingen kraft någonstans och jag fick inte till någon kipp alls.

D. 3 Varv av

Amrap 4 min

7 BF-PU
7 thrusters 43 kg
7 Laterala burpees (insåg nu att jag gjorde 7 + en bröst i golvet per varv)

vila 3 min

1. 3 Varv + 3 thrusters
2. 2 Varv + 5 Laterala burpees
3. 2 Varv + 2 thrusters

Noll återhämtning under vilan. Mina thrusters var en tekniskt katastrof, vilket dödade mina axlar fort. Och så återkommer samma problem som jag får i Christine när jag kör laterala burpees - mina ben dör väldigt fort och jag klarar inte av att hoppa. Jag vet inte exakt när jag började kliva över stången på var och varannan rep men det var tidigt. Lite missnöjd också över att jag inte kan hålla tempot bättre över alla varven. Nu tappar jag lite för mycket mellan alla 3 amraps. Hyfsat nöjd med mina BF-PU idag. Förutom nån miss så var de obrutna och med flyt.

E. Viktad planka 30 kg x 45 sek arbete 1:15min vila x 3

Bara 25 sekunder på sista. Inget mer att ge och krampkänningar i kroppen.

Heja, heja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar