onsdag 9 januari 2013

Slut på ursäkter

Jag önskar jag hade nån just nu. En ursäkt. En förkylning eller nån skada eller så. Till och med lite allmänt hängig skulle kunna funka. Men tyvärr. Jag mår som en jävla prins. Faktum är att jag aldrig varit starkare i mitt liv. Inte fan får jag en bättre tid på Christine för det.

Jag tog beslutet att köra dubbla pass idag. Egen programmering på förmiddagen och så Nordics RX-pass på kvällen. Christine stod på schemat och jag var sugen på revansch för min dåliga tid sist. Det blev inte så mycket bättre den här gången heller. 10:31. En förbättring med ynka 8 sekunder! Om jag ska summera passet så var känslan den samma som sist. Boxhoppen funkar inte när jag får syra i låren. Precis som senast så fick jag inte ihop några boxhopp med studs alls. Alltså inte en enda utan paus i botten. Om man inte kan sy ihop ett gäng boxhopp med studs från botten så kommer man inte få någon bra tid i Christine. Vore intressant att se hur lång tid mina boxhopp tog idag. Rodden gjordes på 1:55 alla varv och marklyften var kanske inte jättesnabba men obrutna alla varv.

Vad göra för att väcka lite liv i mina ben? Kanske lite boxhopp i programmeringen? Det är ju inte första  gången boxhopp ställer till det för mig. Och det är väl inte riktigt läge än för seriös syraträning men lite mer än så här måste jag ju lära mig tåla.

I övrigt så var det snatch balance på RX-passet. En övning jag faktiskt aldrig gjort förut. Det tog ett litet tag innan jag kom in den och låste ut armarna ordentligt. Typ 55 kg x 3 x 5

Förmidagens pass:

A. 2 Muscleclean 60 kg OTM i 5 min

B. 2 PC 80 kg OTM i 5 min

Lätt.

C. Deadlift till knä 130 kg x 2, 140 kg x 2

Ok ryggen var inte supersnygg. Framför allt inte på 140 kg men behållningen idag är ju att jag lyfter 140 kg från backen två gånger utan några som helst problem. För ett par veckor sen så satt den här vikten fastklistrad i golvet.






D. 10-1 Unbroken ringdips på tid. Börja varje set med en muscle up.
6:30 tror jag. Lyckades glömma bort tiden under dagen. Jag fick svårt att låsa ut sista repsen från 4:a rundan ungefär men allt var unbroken. Jag tog det hyfsat lungt mellan rundorna och skakade ut armarna.

E1. Backextensions 3 x 15

E2. Rollouts 20 cm x 7 x 3
Tog ut rörelsen lite längre än 20 cm idag. Svårt att hitta ordentlig spänning i längrygg/mage. Tenderar att svanka på tillbakavägen. Hatövning. Säkert nyttig.

Hej, hej, heja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar