fredag 11 januari 2013

Slut på krut

Lite snabbt inlägg idag. Gårdagen bestod av aktiv återhämtning på Nordic. Lite handstående, en del rullning och mycket kaffe. Idag var det Clean and Jerk på schemat. Tvåor varje tredje minut till fail sen fortsätta med clean eller jerk beroende på vilket moment jag failade i. Jag startade på 65 kg med fem kilos höjning efter varje tvåa. Frivändningarna kändes ok idag och stöten var väldigt mycket bättre än sist. Mitt fokus låg helt i att komma snabbt under stången istället för att få stången över huvudet. Alla jerks kändes lätta idag. Tyvärr så missade jag min andra på 95 kg men det var inte långt ifrån att tvåan satt där med. En tangering av mitt pr är jag nöjd med. Sen hade jag nog gjort slut på allt mitt krut för jag lyckades inte ens vända 100 kg efter det. Gjorde två försök innan jag gav upp. Lite märkligt eftersom vändningarna på 95 kändes superlätta.

A. E3M 2 C&J
65 kg x 2, 70 kg x 2, 75 kg x 2, 80 kg x 2, 85 kg x 2 (pr), 90kg x 2 (pr), 95 kg x 1
Clean 100 kg fail x 2

B1. Clean deadlift på 5 cm upphöjning 90 kg
5, 5, 12
Inte så tunga.

B2. Upphöjda HSPU 10 cm 3 x 3
Nu funkar dem! Helt klart så har den förbättrade tekniken i mina stötar idag inverkan på HSPU. Lite tungt från botten men behövde inte kippa någon.

C1. Frontrackade stepups på 45 cm låda. 40 kg x 8/8 x 3
Ny övning. Svårt att få luft. Fick bryta set två efter 5/5 pga dålig rackning. Svårt att hålla kvar stången på plats. Fick inte så mycket pump i benen. Jag tror jag hjälper till för mycket med andra foten vid avstamp från golvet. Svårt att hålla höften rak också genom hela rörelsen.

C2. Sittande hantelpress 14 kg
8, 8, 10

Tjohej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar