söndag 6 januari 2013

Vissa dagar bör man....

........fan ligga kvar i sängen!

Det händer lite titt som tätt att jag under min uppvärmning känner mig lite kraftlös och helt utan energi. Oftast så ger den känslan med sig ganska så snart efter att man satt igång att träna. Icke så idag.

Började med pushpress där jag i och för sig slog ett pr men jag hade lite småont i handleder och fick inte till nån teknik alls i efterföljande split jerks. Jag failade två gånger på 90 kg innan jag fick upp den på det tredje försöket. Jag gav inte 95 kg ett försök ens. Tekniken var inte med mig idag. Dåligt driv i benen gjorde att axlarna fick göra mycket av jobbet och jag lyckades inte riktigt låsa ut armarna helt på nått försök. Som vanligt så fick jag problem med mina upphöjda HSPU idag, följt av sinnessjukt tunga pausade frontsquats. Jag tyckte det gjorde ont i hela kroppen på mina utfallssteg och när det blev dags att göra muscle-ups övergångar utan falsegrip så lade jag ner det hela. Live to fight another day.

A. E3M 1 Pushpress (Fortsätt med jerks vid fail)

72,5 kg, 77,5 kg, 82,5 kg (pr), 87,5 kg (pr), 90 kg fail

Jerks 90 kg fail x 2, 90 kg x 1

B1. Paus frontsquats 90 kg x 2 x 2 + 3 vertikalhopp

B2. Upphöjda HSPU 10cm x 3 x 3
De tre första gick ok sen blev det bara en i set två.

C1. Frontrackade utfallssteg bakåt 60 kg x 12 x 3
Ont lite här och var som sagt men övningen i sig är inte så mycket bekymmer.

C2. Sittande hantelpress 14 kg x 7 x 3

C3. Skulle ha varit MU men jag var som sagt inte så sugen idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar