lördag 26 januari 2013

Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr



Det går bra nu. Förutom min lilla roddfadäs i förrgår så har jag haft en riktigt bra vecka. Så pass bra att jag tyckte mig förtjäna sjukt mycket gluten. Beware att hela detta inlägg skrivs under inverkan av gluten. I flytande form.

Efter mina 100 kg i C&J i förrgår så var det idag dags för min nemesis, marklyft, och ett kärt återseende av Nate - en wod jag riktigt gillar.

Planen idag var att sätta nytt PR på 150 kg i mark. Ja, jag vet - det flesta av er gör set om tio på den vikten - men för mig så är det stort. 150 kg satt enkelt. 155 kg gick också hyfsat enkelt. Jag övervägde en liten stund att ge mig på 160 kg också men sansade mig lite. Utförandet på mina marklyft lämnar fortfarande en hel del att önska och jag vill verkligen inte riskera att jag går sönder bara för att få upp mitt pr ett snäpp till. Det jag tar med mig idag är att jag VET att 160 kg hade suttit också. Det här kommer bli bra! Det gäller bara att bli av med mentala blockeringar som säger att saker och ting är tunga. Jag kommer att bli hur stark som helst! (som sagt, det kanske bara är ölen som talar just nu).





Och så gjorde jag Nate. Nate är en 20 minuters amrap av 2 MU, 4 HSPU och 8 KBS på 32 kg. En amrap som jag verkligen gillar. Kombinationen av muscle ups, hand stand push ups och svingar är en skön mix där det bara handlar om att hitta en pace som funkar över 20 minuter. Sist jag gjorde den så satte HSPU stopp för mig. Går man in i väggen på HSPU så är det bara kört. Idag fick jag ett skönt kvitto på att de senaste månadernas träning på HSPU gett resultat. Jag följde planen idag till punkt och pricka. 1:20 pace på varje varv gav mig nästan 40 sekunders vila mellan varven fram till sista tre varven då svingarna började kännas och jag slog av lite på takten. Jag hade dock aldrig mindre än 25 sekunders vila. Allt obrutet hela vägen. Pantera hjälpte till.

15 Varv + 2 mu blev resultatet idag. Tre hela varv bättre än sist jag gjorde den. Jag övervägde till och med att speeda upp det hela sista fem minuterna. Jag vågade dock inte riktigt då jag led en hel del sista seten svingar.

Tack som fan David! Det här kommer bli bra! Nu ska vi så småningom lära oss att tåla lite mjölksyra också.

Heja, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar