måndag 28 januari 2013

TnG

Det blev en strulig dag igår. Jag skulle ha tränat med David men hade lyckats dubbelboka mig själv. Mycket jobb och barn med öroninflammation ställer till det lite lätt. Anmälde mig till ett pass på kvällen, för att få nån form av träning gjord.

Touch and go styrkestötar var övningen för dagen och det var ju inte igår. Fyror i fem set - tunga. Jag gick ut lite väl fegt på 60 kg, ökade till 70 kg och tyckte fortfarande det var för lätt. Tre sista seten gjordes på 80 kg. Min teknik är inte särskilt vacker men vikten känns hanterbar vilket är kul. Om jag fick tillfälle att göra om Event 1 från RCFFC nu så tror jag faktiskt att jag skulle kunna klara timecap. Jag missade en jerk på slutet men överlag så kändes det inte jättetungt.

Enligt Numi så drar jag för tidigt med armarna och jag låser inte ut ordentligt i stöten. Exakt samma problem som jag får vid lite tyngre singlar. Måste nog jobba lite mer med det tidiga armdraget. Inte bra om det lärs in och föjler med mig.

Styrkestöt (TnG)
60kg x 4, 70 kg x 4, 80 kg x 4 x 3 

OTM 10 min 3 Styrkestöt 65 kg (80% av vikten innan)

Vila 2 min

OTM 8 min 5/5 Utfallshopp, 2 Burpee Pull-ups

Knät var inte särskilt förtjust i att dunkas i golvet under utfallshoppen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar