tisdag 22 januari 2013

Tredje gången gillt?

Min ortoped lyckades klämma in mig för en tid idag angående knät. Det har succesivt blivit värre de senaste månaderna. Det knäppande ljudet är högre och kommer vid varje form av knäböj. Till en början så kändes det inget i knät men nu gör det lite småont mest hela tiden. Värst är det efter mina träningspass. Ortopeden vred och böjde på knät en stund och kom sedan till slutsatsen att det verkar vara broskbitar i övre delen av knäskålen som låter/smärtar. Så nu lutar det åt en tredje operation för att slipa till. Det är inget större ingrepp alls men det hade varit skönt att slippa. Vi diskuterade möjligheten att låta knät vara som det är - ortopeden trodde inte att ljudet och smärtan i sig är skadliga för knät - men ju längre vi diskuterade saken så insåg jag att jag redan störs så mycket av det, att det påverkar min träning och hur jag belastar mina knän. Jag vågar fortfarande inte lägga lika mycket vikt på vänster ben som på höger. Så nu först blir det en magnetröntgen till och sedan ska det väl förhoppningsvis inte dröja allt för länge innan operation. Kan vi hoppas denna gång?

Dagens pass blev aningen forcerat och stressat. Jag kom direkt från ortopeden och hade inte mycket tid över. Denna vecka är det deload och lite test och det kom väldigt lägligt. Sjukt mycket att göra på jobbfronten vilket hade gjort det svårt att få in några långa pass.

A. 1 Highhangpowersnatch + 1 Snatch 40 kg x 1 x 5

Kändes bra hela vägen. Lite ont i handlederna dock.

B. C&J 60 kg x 1 x 5

Jag tycker det är svårt med C&J på de här låga vikterna. Min timing är lite off, framför allt i jerken. Hade jag inte haft så bråttom så hade jag kört ett gäng till. Inte helt nöjd.

C. 8 x 30/30 rodd sub 1:45

Låg ungefär på 1:41-1:42 på alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar