måndag 7 januari 2013

Ordningen återställd

Skönt med rutiner igen. Lämna ungarna på dagis, skita i att jobba, tillbringa halva dagen på Nordic. Jobba jättesent på kvällen. Jacob och Nils var där också som brukligt är på förmiddagarna. Känns tryggt. Kaffe, lite cigg och hip hop. Nja ok - kanske inte så mycket cigg.

Bra pass idag. Överlag bra snatchar och lite lätta små 3 minuters amrap som jag gillade även om det tog slut lite för tidigt.

A. Snatch 50 kg x 3 x 4
Lite väl mjuk i kroppen på några, jag slappar gärna när vikten inte är så tung men jag tyckte tekniken var bra på de flesta.

B. Powersnatch E2M 65 kg x 1 x 4
De två första var riktigt dåliga. Jag har fått för mig att jag inte ska behöva ta i på den här vikten. Slappt och helt utan explosivitet. Skärpte till mig på de två sista. Fokus på fart och kraft. Då sitter de. Överlag så måste jag aktivt tänka "pang". Framför allt på mina powersnatchar. Mera fart, mera fart!

C. Amrap 3 min

7 Clean 60 kg
7 Ringdips

3 Varv + 7 cleans
Noll teknik i cleans. Musklade upp alla tills mina underarmar sa stopp på varv 3 (det straffade sig i DU på nästa amrap) Ringdipsen hyfsat lätta hela vägen.

Vila 2 min

Amrap 3 min

5 BF-PU
10 KBS 24 kg
15 DU

2 Varv + 4 DU
Mina underarmar började skrika i DU. Blev lite fippel med dem. Behöver svinga lite mer känner jag. Syran kommer snabbt i axlar.

Vila 2 min

Amrap 3 min

5 BF-PU
10 Armhävningar
15 Airsquats

3 Varv + 6 armhävningar
Borde fått in fyra varv. Lite svag i armhävningar idag och mina lår började suga tidigt i airsquatsen vilket jag märkte sist jag gjorde airsquats också.

D. Rollouts 20 cm typish x 5 x 3
Bättre idag men jag får krampkänningar i magen när jag gör den här på fötterna. Jag provade på knäna och då kan jag ta ut rörelsen bra mycket längre.

Heja, heja....typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar