onsdag 30 januari 2013

Sleten

Lite marklyft i en kort amrap är allt som behövs för att plocka ner mig på jorden igen. Jag hade ju lite för bra feeling efter förra veckan. För det är fortfarande så, att marklyft allt som oftast äger mig och inte tvärt om.

Jag har inte varit på topp idag. Jag känner av min kropp och ägnade en stor del av passet idag åt att tycka synd om mig själv. Jag har ont i höger fotled utav outgrundlig anledning men framför allt så har jag väldigt ont i höger handled och området runt omkring. Det började kännas under rycken och blev nästan outhärdligt under mina muscle ups idag. När det blev dags för mina amraps så var jag på vippen att lägga ner och gå hem. Jag lyckades samla ihop mig själv någorlunda och bita ihop. Jag genomförde mina amraps helt utan entusiasm.

Och så har jag ryckt en massa idag. Nedan finns film på dem alla i lite slow mo. Jag har börjat hoppa i mina ryck. Fråga mig inte varför. Det har jag inte gjort förut. Överlag så kändes mina ryck ok idag. Stångbanan kan bli bättre helt klart och gå rakare upp. Det kommer nog spara en hel del kraft i botten. Nu känns det som om stången fortfarande är på väg bakåt i bottenläget.

Och slutligen så har jag fått en tid för en ny artroskopi nästa torsdag. Låt oss hålla tummarna.

A. Snatch 60 kg x 1 x 10




B. 4 Unbroken Muscle Ups OTM 5 min

De två första vändorna gick bra sen blev det bara treor. Ont i handled och lite svårt att få med mig farten på den fjärde. Men kippen har lossnat så det får jag vara nöjd med. Bra höjd med höften.

C. Amrap 5 min

10 Unbroken DL 100 kg
10 Box Jumps 50 cm
10 HSPU

2 Varv + 2 HSPU
Jag fick slita för mina 30 marklyft. Som vanligt ingen studs i boxhoppen och allmänt okoncentrerad i HSPU - jag lyckades till och med trilla av väggen vid ett tillfälle. 3 Varv känns som ett minimum på den här.

Vila 3 min

Amrap 5 min

5 thrusters 35 kg
5 CTB-PU

6 Varv + 5 thrusters
Inte nått mycket kvar i tanken efter första. Länge sen jag gjorde CTB och jag hade inget som helst flyt i dem.

D. Rollouts cirkus 45 cm 5 x 3

Kanske att jag tränar imorgon men sen blir det vila i några dagar. Jag behöver det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar