söndag 13 januari 2013

Sällis

Ibland så agerar jag kaffebord under min uppvärmning:)

Ryck och två amraps på schemat idag. Fick sällskap på min andra amrap av Daniel Olsson vilket var välkommet. När man redan har gjort en så är det svårt att hålla ångan uppe i den andra. Nu fick jag jaga lite hela tiden vilket gjorde att jag tog i lite extra.

Hade ont i ländryggen idag när jag satte igång att rycka. Det började så smått under min hamstringsstretch men det avfärdade jag som den vanliga mjölsyran jag får då. Bara att böja sig ner och byta vikter gjorde ont. Mycket märkligt då jag inte hade ont innan passet och inte nu på eftermiddagen heller. Det spökade nog lite i mina ryck idag då jag inte hade hundraprocentigt fokus. Hade lite missar här och var där jag inte fick kontroll på stången i bottenläget. Kände mig oerhört svag i ländrygg.

A. Snatch 55 kg x 2 x 3 med 2 sekunders paus i botten.

B. 1 Snatch + 1 Powersnatch E2M 65 kg x 1 x 4

Som sagt inte helt hundra i mina ryck idag. Kände mig kolossalt svag. Nån miss på 55 och missade min första på 65 kg innan jag skärpte till mig och blev förbannad. De blev inte supersnygga men upp kom dem. Powersnatcharna fortfarande fula.

C. Amrap 7 min

5 Ringdips (skulle ha varit mu's men en prova på klass stod i vägen)
10 KBS 32 kg
15 Goblet squats

4 Varv + 2 ringdips

Nästan lite skönt att det blev dips istället för mu's. Nu blev det lite snabbare tempo i amrapen även om goblet squatsen fullständigt mördar mig. Först 15 obrutna sen bröts dem 8/7. Tål fortfarande ingen syra i låren. Svingar dryga men obrutna.

Vila 3 min

Amrap 7 min

15 BF-PU
15 PP 43 kg
15 DU

3 Varv

Inte riktigt nått bra flyt på BF idag. Upp till tio går hyfsat sen tappar jag rytmen. PP gav galet med syra efter svingarna i första amrapen. Första varvet 15 obrutna sen 8/7 och 5/5/5. Sista varvet var det nog lite jerk på de sista 5. Svårt att inte ta till jerken när man blir trött. DU's gick ok idag.

2 kommentarer:

  1. Ett stabilt bord dessutom :)

    Hoppas ryggen är piggare idag!

    SvaraRadera
  2. Oja väldigt stabilt! Bra höjd på bordet också för mig som är kort.. :)

    SvaraRadera