måndag 14 januari 2013

dödlyft

Jag tenderar att slappa till mig i marklyften när jag tränat ensam ett tag. Då är det tur att David ibland befinner sig i lokalen och kan banna mig. Gör om gör rätt! Ställde mig snällt brevid spegeln och låste ryggen ordentligt.

Mina marklyft kändes tunga idag. Nått hänger kvar från gårdagens känningar i ländrygg och jag blir inte klok på vad som gör att den känns så överansträngd. Det kommer som ett brev på posten när jag gör min hamstringsstetch. Idag fick jag korta ner stretchen med nån halvminut för jag kunde inte stå kvar i position.

A. 2 Muscleclean 60 kg OTM i 5 min

B. 3 PC 80 kg OTM 5 min

Kanske lite hetsig i mina powercleans men förutom sista setet så var formen bra. Skönt att känna att jag kan hålla touch and go tempo på den vikten. En pc till per minut gjorde att det blev betydligt tyngre än förra veckan.

C. 115 kg x 3, 122,5 kg x 2, 130 kg x 1, 122,5 kg x 3, 130 kg x 2, 137,5 kg x 1

Tyngre än förra veckans marklyft som sagt men det känns som om ryggen är tillfälligt ur slag.

D. 10-1 UB Ringdips (start med MU) och KBS 24 kg

7:20

Trots att jag idag hade 55 svingar med så tog det inte mer än 50 sekunder längre än förra veckan då det bara var mu's. Kan nog göras lite snabbare ändå. Var inte i närheten av att bryta dipsen eller svingarna.

E1. Backextensions 15 kg x 15 x 3

Usch va tungt med vikt.

E2. Rollouts 20 cm 7 x 3

Nu fann jag dem. Ingen svank. Kan nog gå lite längre till nästa gång. Typ 30 cm.

F. Viktad planka 30 kg 45 sek. 1:15 min vila

Fy, fy, fy! Apa, apa, apa säger jag. Fixade det, men det satt långt inne.

Heja, heja, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar