lördag 12 januari 2013

Bar Muscle up

Förmiddagspass på Nordic idag. Jag har som hastigast provat att göra bar muscle ups en gång förut. Då fick jag inte till det. Nu var det dagens övning innan metcon. Efter ett gäng försök med lite olika grepp och teknik så fick jag in känslan för var jag måste vara i luften för att få fram armbågarna över räcket. Satte som mest tre stycken på raken. Bra att ha övningen i sitt skill set men inget jag kommer lägga mycket fokus på. Känns inte som en övning som kommer särskilt ofta på tävling. Kul att kunna bocka av den dock.

Dagens metcon var ett riktigt Mickepass. Kippade pullups, armhävningar och med ball cleans. Allt i ett rasande tempo utan paus. När det inte är chest to bars så tycks inte min puls sticka iväg så hemskt. Skönt att kunna jobba på obrutet och känna att andningen funkar.

15-12-9-6

Kipping pull ups
Push ups
Med ball cleans 9 kg

3:54

Heja, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar