söndag 30 december 2012

Inte i år

Med en hel påse ostbågar i magen från kvällen innan så var jag helt övertygad om att 100 kg i C&J skulle upp idag. Det ville sig inte. Trots ostbågarna.

Kanske var det för mycket begärt. Lite väl mycket önsketänkande från min sida. Jag har aldrig cleanat 100 kg och mitt nysatta pr på 100 kg i jerk är bara 2 dagar gammalt och inte helt hundra tekniskt. Min enda plan för dagen var att sätta pr i C&J och det kändes bra hela vägen upp till 100 kg. Min clean på 95 kg var inte helt ok men jerken kändes lätt. Jag vet inte om siffrorna började spöka i mitt huvud när jag väl gav mig på mitt första försök på 100 kg men jag klarade inte ens av att cleana den. De 3 försöken efter det så fick jag upp min clean men failade på jerken. Jag måste erkänna att jag är väldigt förvånad över att frivändningarna kändes så tunga idag. Mina frivändningar på 95 kg för ett par veckor sedan var ju superlätta och jag fångade dem väldigt högt. Idag var det ass to the grass. Jag drar alldeles för tidigt med armarna helt klart. Måste se till att tekniken sitter på de lägre vikterna innan jag går vidare på högre vikter. Jag tror att armdraget sänkte mig idag i jerken. Det tar på krafterna att dra 100 kg med armarna.








Jag är inte överdrivet besviken. Den sitter snart. Jag är fortfarande en rookie på splitjerks och tekniken på mina cleans kan bli väldigt mycket bättre. Det går framåt.

Gårdagens pass

A. Powersnatch E2M 65kg x 2 x 6

Bra teknik upp till set 3. Failade den andra på set 3 och sen blev det lite sumolandningar på seten efter. Jag känner att jag behöver gå tillbaka till riktiga squatsnatch. Min teknik i ryck vill sig inte riktigt i powersnatch. Fan, jag var ju bra på ryck!

B.  Amrap 4 min

50 Airsquats
7 MU
10 Hangpowerclean 60kg

1 Varv + 30 Squats (Noll teknik på hangpowercleans)

Vila 2 min

Amrap 4 min

8 BF-PU
6 Thrusters 43 kg

4 Varv + 5 BF-PU ( Lite oflyt i BF men thrusters kändes ok)

Vila 2 min

Amrap 4 min

30 DU
15 Powersnatch 35 kg (Sorglig teknik genom hela och fipplade en hel del med mina DU)

1 Varv + 30 DU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar