fredag 4 januari 2013

Kroppsviktspass FTW!

Lite lätt sliten efter gårdagens pass beslöt jag mig för att köra dagens pass på Nordic. Efter lite uppvärmningserotik och muscle ups blev det

5 Varv av
30 sek Pull ups
30 sek armhävningar
1 min vila

157 reps.

Jag bestämde mig för att hålla 15 reps per 30 sek från start. 16-17 hade helt klart varit görligt. Jag hade lite drygt 8-10 sekunder kvar på varje intervall när mina 15 reps var gjorda. Fick in 7 armhävningar extra på sista intervallet. Jag hade en riktigt bra känsla idag i mina pullups och armhävningarna kändes superlätta hela vägen. Kul pass som passade mig väldigt bra. Det här är ett pass som jag skulle vilja göra om och köra all out bara för att se hur det skulle gå. Jag misstänker att det skulle gå sämre.

Och så körde jag ett pass igår med bland annat en upprepning av förra veckans roddintervaller. Förra veckan så satt jag kvar på rodden under hela tiden vilket straffade sig med tidig syra. Igår så ställde jag mig upp och skakade ur benen vid varje vila vilket gjorde väldigt mycket. Nu höll jag tiden på varje intervall och hade krafter kvar på slutet. Jag körde de två sista på max för att riktig ta ut mig själv. Det tog sin lilla tid att samla ihop mig själv efteråt :)

A. High hang powerclean OTM 6min
82,5 kg x 2

Missade en i set 3. Sjukt jobbiga och inte så snygga.

B1. Deadlift till knä, släpp ned
135 kg x 2 x 2

Tyvärr ingen film men det kändes bättre än sist. Fortfarande lite svårt att ha perfekt rygg men det är helt klart bättre.

B2. Ringdips
22,5 kg x 5, 5

Inget tryck i armarna. Fick upp den femte på set två med nöd och näppe.

C. Rodd
15x
30 sek 1:42min / 500m
30 sek vila

Betydligt mycket bättre än sist. Två sista på 1:39 min / 500m.

D. Rollouts 5 x 3

Övningen jag glömmer bort hälften av gångerna. Övningen som blir lite annorlunda varje gång jag kör den. Ena gången så känns 10 cm tungt som fan och igår så rullade jag ut 40 cm utan problem.

Heja ta mig fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar