söndag 3 februari 2013

C&J, C&J och ännu mer C&J


Nästa gång jag beslutar mig för att testa en 24-timmars fasta så ska det ske på en vilodag. Vet inte riktigt hur jag tänkte idag. Det märktes att kroppen saknade nått att bränna. Och när man gör lite drygt 55 C&J under ett pass så går det åt energi. Efter mina 3 x 70 kg (gtoh) OTM i 15 minuter vart jag riktigt tagen. En blöt fläck på golvet.

Clean & Jerks och rodd idag. Hyfsat nöjd med tekniken. Behöver förbättra mitt lite tidiga armdrag - som framför allt blir mer märkbart ju tröttare jag är - och jag måste bli lite mer explosiv i mina jerkar och tänka mer på att gå under stången. Det syns på filmen från idag att jag fokuserar mer på att kasta upp stången högt.





A. Clean + 2 Jerk 80kg x 1 x 10

B. OTM i 15 minuter. 3 GTOH 70 kg tng
Fick slita hund för den här. Lyckades hålla tng fram till sista minuten då jag bröt dem en och en. Jag behövde få lite luft :) Mot slutet var mina cleans inte vackra.

C. Stepup 45 kg x 8/8 x 3

D. 1 min rodd / 1 min vila x 8. Sub 1:50min/500m
Inga större problem. Det tog 3 rundor innan jag hittade rätt i rodden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar