torsdag 2 februari 2012

På knä fronten intet nytt

Fortsatt dåligt med knät. Lite småont mest hela tiden. Ringde läkaren som operade idag. Får ingen tid förren 12 mars! Suck. Jag skiter i det och tränar på som vanligt i alla fall. Jag ska träffa sjukgymnasten imorgon och kolla vad hon säger om det hela. Jag har inte direkt känt av knät under träningen i veckan.

Liten uppdatering om veckans träning:
Tisdag:
Cykling 35min

Onsdag:
Wu
500m rodd

5min hopprep
Jag tyckte knät kändes bra så jag hoppade.

10 Boxhopp 20cm x 3

Mu Strikt
Svag. Mycket svag.

Modifierad burgener

Rörelse/stretchövningar

A1. Marklyft
60kg x 3, 80kg x 3, 100kg x 7 Behöver fortfarande svanka lite mer.


A2. Amrap ringdips -1(2sec excentrisk, 0sec i botten, explosivt upp 1 sek i toppen med utåtvridna tummar) x 3
8st, 6st, 2st
Känner mig svag i ringdips. Väldigt svag.

B. 21-15-9 på tid av:
KB-svingar 24kg
Burpees utan hopp

4:15
Tog det lite väl lugnt faktiskt. Det går nog att öka tempot en del. Inte så värst trött när jag var färdig.

C. 15 Backextensions x 3


Torsdag:
Wu
500m rodd
1:45

Modifierad burgener

Rörelse/stretchövningar

A1. Deadstop frontsquat
50kg x 3 x 5
Kändes alldeles för lätt.

A2, Viktade PU 3x5 på 5rm
20kg x 3 x 2, 15kg x 3 x 3
Svag idag. Fick sänka vikten rätt rejält och fick fortfarande kämpa.

B. 3 varv av
1 L-PU
2 Strikta PU
3 CTB-PU
4 Kippade PU

Inge kräm i armarna idag alls. L-pu fick jag inte till utan att fuska starten med böjda armar i starten. Chinsstången på actic är för övrigt riktigt jävla kass. Om vi nu ska skylla på nått.

C. Bulgarian Splitsquat 8/8 x 3
Utan vikt idag mest bara för att se hur de kändes. Helt ok. Svag i vänster som vanligt.

Avslutade med Leg prone curl och bensparkar.

Gonatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar