torsdag 1 december 2011

En inte helt nöjd sjukgymnast

Nä, hon såg minst sagt bekymmrad ut när jag började berätta om alla mina tilltag i gymmet de sista dagarna. Jag ska inte ro, inte gå för djupt i knäböj, INTE några viktade OHS. Det värsta av allt är att jag får ett ganska så bra kvitto på att det inte funkar att göra som jag vill. Knät är svullet och irriterat. Skärpning nu Mikael! Läkningen av knät kommer inte att gå snabbare såhär. Hatar att vara så här handikappad. Sjukgymnasten tryckte lite på att det bara gått 4 veckor sedan operation och att jag ska skynda långsamt. Hmm....skynda långsamt....not really my style eh?

Träning idag
15:00 min cykel
9,10 km
Average cadence 93

Dips 5 set
30kg    x6
35kg    x4
32,5kg x5
32,5kg x4
32,5kg x5

32,5kg känns som en bra vikt över 5 set. 35kg blev lite för tungt men ett bra mål att sikta på. 35kg 5x5 inom 1 månad? Låter bra.

Rodd med skivstång
50kg x 10
60kg x 8
60kg x 7

Jag har aldrig gjort den här övningen förut och jag kan inte riktigt säga varför jag fick för mig att göra den nu. Vilken jävla skitövning rent ut sagt. I alla fall för mig som inte kan hålla svanken för 5 öre. Aldrig mer.

Armhäv i Smithmaskin
1 x 10
1 x 10
1 x 12


Såsade för mycket på den här och borde lätt klara 3 x 15. Stora problemet är att mina fötter glider på golvet vilket gör att jag får svårt att fullfölja rörelsen så bröstet når stången på de sista 3-4 repsen.


Situps med medicinboll (7kg)
3 x 20


Körde lugnt med benen idag på gymmet då jag gick direkt därifrån till sjukgymnasten. Fick en ganska bra genomkörning där och lite elektronisk behandling för quadsen.


Kost
08:00 Proteinshake
12:30 Oxjärpar med potatismos och nån sås (de fick göra nån special utan gluten åt mig), 250g Kesella och ett äpple.
18:00 230g köttbullar, 75g fetaost, 1 gulpaprika, Avocado och romansallad med sockerärter. 1 banan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar