onsdag 28 december 2011

Skitdag

Jag gick igenom 2 nya pass med David igår och var taggad som tusan idag att sätta igång. Vill sätta igång nu på riktigt utan några konstiga avbrott för jul och dylikt. Jag hann inte längre än värma upp och snacka lite skit med folk. Min första övning var hang power cleans. Under uppvärmningsseten så kände jag en smygande värk i min vänstra underarm. När jag slängde på 60kg och kört 3 st så fullkomligen skrek jag. Det bultade nått alldeles för jävligt i underarmen. Jag satte mig i ett hörn och vilade en stund och tänkte att det nog skulle ge med sig. Icke! Efter att ha suttit i en kvart så insåg jag att värken inte skulle ge sig i första taget. Jag packade ihop och gick hem. Efter ett mycket varmt bad följt av en massa linement så gav värken med sig efter nån timme. Jag har ingen aning om varför jag fick värk. Vi gjorde en del muscle ups igår som slet rätt hårt på mig men jag vet inte om underarmen ska reagera så mycket på just muscle ups. Sen har jag lagt till med att inte släppa mitt tumlås när jag cleanar. Vet inte riktigt varför jag inte släpper det när jag rackar upp stången. Jag märkte att jag gjorde samma sak idag. Det blir ju en massa drag på underarmarna om man försöker trycka fram armbågarna när man fortfarande har tumlåset på. Nåväl. Måste göra mig av med den ovanan.

Jag tänkte att jag skulle bli lite glad idag i alla fall då mina nya Reebok oly skor skulle dyka upp på förmiddagen. Det gjorde de. I helt fel jävla storlek! Jag, mitt stora klantarsel, har kollat i mina adidas efter amerikansk storlek utan att reflektera över att kineserna som gjort dem kan ha skrivit fel. Det står US 8 i dem nämligen. US 8 är inte 41-42 kan jag berätta. Det är 38-39. Så nu sitter jag här med ett par 1400:- skor som är 3 storlekar för små. Nån som intresserad? Ska sätta upp en lapp på Nordic imorgon.

Imorgon ger jag Nordic ett nytt försök. Jag ska fan inte ha ont nån jävla stans. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar