måndag 19 december 2011

Muscle ups FTW

Tillbaka till Nordic och träning med David. Fick min programmering idag. Eller i alla fall pass 1 och 2 av fyra. Vi hann inte gå igenom mer. Mycket focus på stretch av mina ljumskar/säte/hamstrings. Häng olympiskt då knät inte pallar för några djupare sittar än. Även lite metcons med 2 övningar i varje.

Träningen idag bestod av en ganska lång uppvärmning och sen mest teknikgenomgång av passen jag ska göra.

Rodd 2km 8:24min i lugnt och behagligt tempo
Kb svingar 24kg 3 x 12
Burgener
Diverse rehab för benet

Vi gjorde ett par st strikta muscle ups under genomgången med lite vila emellan. De kändes ganska lätta så jag körde ett par obrutna efter vårat pass. 4 st i följd! Den femte var inte långt borta. Sjukt nöjd. Känns som om muscle up's kan bli en favorit faktiskt. Behöver få till tekniken lite till och hålla inne armbågarna mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar