lördag 17 december 2011

Mörad

Vilodag idag lördag. Tog ett sjukt varmt bad nu på kvällen och låg sedan och foamrullade/stretchade i 60min framför en film. Mör och mjuk nu. Kändes som om det behövdes. Försöker få upp rörligheten i säte/hamstrings/ljumskar. Inte så värst smidigt i de områdena.

Logg tors/fre

111215
Wu
Rodd 500m 2:05
Rodden känns lite bättre för varje gång nu. Börjar så smått kunna ta i.
Burgener wu

Bänk i smith
72.5 kg
5 x 6

Dip
30kg
5 x 5

Toes to bar
1 x 15, 1 x 13, 1 x 10
Svagt grepp och inget flyt. Fick inte till någon kipp alls. Tog musten ur underarmarna när jag hela tiden fick starta om.

Step up på bänk
32kg
5 x 10

111216
Wu
Rodd 500m 1:49
Burgener wu

Hang power clean
50kg
3 x 10
Tappade nästan stången mot slutet av varje set. Tungt för underarmarna.

Chest to bar
3 x 10
Här var underarmarna helt slut. Jag krigade upp dem mot slutet. Dålig rytm och kass kipp.

Metcon
3 varv av
15 kb swings (16kg)
10 situps (7kg medicinboll)
5 HSPU
6:30min

Ända fram till sista setet hspu så var allt obrutet och gick i stadigt tempo. Tippar på att jag låg runt 4:30 när jag började mina sista hspu. Sluttid 6:30. Det tog alltså runt 2 minuter att göra mina sista 5 hspu. Noll kraft. Fick göra dem typ en och en med massor av vila emellan. Blir till att träna en hel del hand stand push ups :)

Ett gäng övningar hos sjukgymnasten också på eftermiddagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar