torsdag 29 december 2011

Ländrygg!

Tillbaka på Nordic idag efter gårdagens snöpliga pass. Stötte på David som tyckte jag skulle köra på pass 4 som inte är så tungt för underarmarna. Kändes mycket bättre idag. Inte direkt någon smärta i underarmen förutom i zercher good mornings men det skyller jag på trycket av stången. Dagens pass var jobbigt för ländryggen. Måste bli bättre på att filma de här övningarna så jag ser hur det ser ut.


WU
500m rodd 1:47 min.
Rodden känns enklare när jag drar ner motståndet till runt 6-7. Ska hålla mig där.

3 Snatch highpull, 3 Muscle snatch, 3 OHS, 3 Snatch push jerks, 3 Power snatch.

2 min knäbakskjut
2min Superstretch per sida
2min Ljumskstretch

A1. Zercher good mornings
5x40kg, 5x60kg, 5x65kg, 5x55, 5x55
Det trycker på nån nerv i underarmen när jag gör dem här. Det som känns jobbigt är trycket över armen, inte så mycket vikten/övningen. Behöver få till tekniken mer på den här. Jag tror de är bra när mina hamstrings kopplas in.

A2. Kippade Mu övergångar. 2x3.
Skulle ha gjort 3x3 men de kändes sjukt tunga idag. Och nått sår i handleden som skaver. Mina kippar var bättre idag dock.

B. Haltande marklyft.
40kg 3x3
Det här är en märkligt övning. Känns inte riktigt som om man gör något. Så lite vikt och så korta rörelser med alla stopp. Måste fokusera på att spänna ryggen inför varje nytt "lyft". Tror jag hade alldeles för bråttom idag.

C1. Boxsquats 5x3x55kg
Nu började det kännas i ländryggen. Det var nästan obehagligt i det sista setet. Svanken fick jobba hårt. Lite lätt träning för benen också. Inga känningar i knät.

C2. Pendley Rows 8x3x55kg
Med focus på explosivitet och att svanka ryggen inför varje drag. Den här tyckte jag om. Tror jag kan öka vikten på båda dessa övningar till nästa gång.

D. Tabata situps
15, 14, 11, 11, 10, 10, 9, 8
88 poäng.
Borde klara att hålla mig över 10 på varje intervall tycker jag. Tappar väldigt mycket mellan andra och tredje intervallet. Det var ett tag sen jag körde vanliga situps. Mycket roligt det där. Man letar ihjäl sig efter nya och effektiva magövningar men man glömmer bort den bästa av dem alla. Situpen.

Rehabövningar
20x3x20kg
Utfallssteg med stång

Vadpress
15x3 på varje ben

Lite foam rolling och stretch på kvällskvisten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar