tisdag 6 december 2011

Målen

Jag hade ett möte igår med David. David ska hjälpa mig med programmering och se till att jag kommer i form inför SM 2012. Målet är att klara mig igenom första dagen på SM utan fail på något event. Det långsiktiga och svåra målet är satt till SM 2014 då jag siktar på att vara bland de 30 bästa. Det kommer att krävas en hel del tjurskallighet och att knät håller för att nå målen. Jag räknar med att lida en hel del. Under vårat möte försökte vi identifiera mina svagheter och styrkor. Det kändes som om det mest bara blev svagheter. På måndag sätter vi igång och tränar på riktigt i alla fall och förhoppningsvis så får David en bättre bild av mig när han väl får se mig in action. Jag känner mig grymt taggad inför det hela.

Dagen träning:

Cykel
15min
9,6km

Viktade Pullups
20kg x 5
20kg x 4
20kg x 3
15kg x 4
15kg x 3
Det här var lite väl tungt och jag fick slita rätt hårt för att få upp de sista 2 seten. Tror 15kg är en bra vikt en så länge.

Hängfrivändning
40kg
3 x 10
Efter pullups'en så kändes hängfrivändningarna rejält tunga trots den låga vikten. Hade väldigt mycket mjölksyra i armar/axlar.

Enbensmarklyft
15kg
3 x 8 (på varje ben). 
Körde den här efter tips från David. En bra övning som känns i hamstrings. Känns som om jag behöver öva en del på den dock. Skitdålig balans och mina fötter tog helt slut.

Diverse rehabövningar
Baksida lårcurl. Lårspark. Benpress.

Metcon
3 varv av
20 KB svingar (16kg)
20 Situps (7kg medicinboll)
20 Pushups

Tid 7:40.
Tog längre tid än vad jag hade trott från början. Svårt att göra svingar/situps snabbare. De tar den tid det tar att göra dem. Bröt upp både situps och pushups på andra och tredje varvet. Svingarna kördes ”unbroken” alla varv.

Kost:
09:00 Proteinshake
12:30 Kycklingbröst med halloumi. Taboulehsallad, Potatissallad och grönsallad. 1 banan och ett äpple.
18:00 Köttfärsås med stekt zucchini. En halv avocado.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar