onsdag 30 november 2011

Logg

Kanske dags att börja använda den här bloggen till vad den var tänkt. Nämligen att logga min träning.

Måndag 28/11

Viktade pullups
15kg 3set á 8, 5, 5

Ökade vikten jag brukar hänga på med 5 kg upp till 15. Gjorde lika många som vanligt. Ska försöka med 18kg till nästa gång och se om jag fixar 3x5.

Bänkpress
70kg i smithmaskin
3x6

Bänkpress är inte min starka sida. Har jag ingen som passar så kör jag inte själv. Sist jag skulle köra själv så blev det en sån där pinsam rulla stången ner över kroppen episod. Håller mig till smithmaskinen tills dess att jag blir lite starkare i bänk. Måste jobba på det.

Kettlebell svingar Tabata intervall. 16 kg.
Lite synd att de inte har tyngre kb's på mitt Actic gym. Tabata intervaller med en 24 kilos skulle kännas lite mer. Inte så att jag inte är trött efter att ha kört med 16kg kulan men det känns som om där finns betydligt mer att ge.

Rehab för knät.
Jag gav mig på att köra overhead squats med bara OL stången. Dumt. Jag har fått ok från sjukgymnasten att köra väldigt försiktiga OHS med pinne men bara de 20kg som stången väger var för mycket. Jag kommer ju inte särskilt djupt i knäböjen men jag driver ju gärna på lite mer bara för att se om det går. Kompenserar nått fruktansvärt med höger ben. Jag körde sedan både legextensions och leg curls i maskin, nått jag inte heller fått klartecken från sjukgymnasten att göra. Mitt knä kändes ok under tiden men igår (tisdag) så högg det i knät till och från och det kändes svullet. Måste skärpa mig och inte vilja för mycket vad gäller knät.

Onsdag 30/11

Toes to bar
3x20 Nästan strikta hela vägen. Dock fick ju bryta upp de 2 sista seten vid 10 sen göra 5+5. Jobbigt, jobbigt för armarna idag. Kändes rätt rejält efter sista setet.

Strikta pressar
45kg 3x6
Fick inte riktigt upp sista repet i sista setet men kändes överlag bra. Här har jag också ökat vikten. Från 42,5 till 45.

Marklyft
45kg 3x10
Det här är ju ingen vikt alls vad gäller marklyft men med väldigt svaga hamstrings så vågar jag inte ha mer vikt på. Försökte fokusera på tekniken då marklyft är mitt sämsta moment. Kändes bra idag men det kan ju ha med den näst in till obefintliga vikten att göra. Mina marklyft brukar ju se skit ut så fort jag lyfter mer än min kroppsvikt :)

2x20 Pushups

Lite rehab övningarna idag också.
Grunda front squats 20kg 3x10
Leg prone curl
Tåhävningar

Och så gav jag mig på att ro 500m. Det tog sin lilla tid (så pass att jag inte la det på minnet alls). Mest för att jag inte kan gå så långt fram och jag använder nästan bara höger när jag trycker ifrån. Måste kolla ifall rodd är ok med sjukgymnasten.

I övrigt så är jag inne på fjärde dygnet med 16 timmars fasta. Jag äter alltså inget från kl 20.00 på kvällen till runt 12.00 nästa dag. För mig så är det ingen större uppoffring att skippa frukost. Jag slutade äta frukost i 15 års åldern och började först för 3-4 år sen att äta på morgonen. Jag fuskar lite grand med vassleprotein strax innan träning. Proteinshaken innehåller 150kcal. Det känns än så länge mycket bra och jag känner mig full av energi på mina morgonpass trots att de görs på nästan tom mage. Jag tycker min energinivå de senaste förmiddagarna har varit bättre än vanligt. Vet inte om det har med fastan att göra eller inte men känslan är bra i alla fall.

Edit: 22:30 körde precis 3x1minuts 24kg svingar. 29, 26, 24. En minuts vila mellan seten. Ett bra mål vore väl att klara 30 på varje minut? Vi säger så. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar