torsdag 3 maj 2012

Post op pass

En vecka efter operationen så är det inte så mycket att säga ännu. Knät är fortfarande svullet och det gör så klart ont där ortopeden gått in och rotat. Han hade inte så mycket att säga efter operationen. Tydligen så ser korsbandet helt och fint ut, alltså inte skadat som han trodde efter MR. Han har slipat och snyggat till och tagit bort någon liten bit som eventuellt har varit nån rest från det gamla korsbandet. Vi får se hur funktionen och smärtan är efter att svullnaden lagt sig. Jag har kört 2 pass i veckan på Actic. Mest bara för att inte förfalla helt. Bara överkropp. Idag var jag tillbaka på Nordic och konstaterar att allt blivit lite sämre :) Vill bara vara hel nu så jag kan få träna utan hinder.

Dagens
Pass 2

Wu
500m rodd 2:00min
Lite känning i knät i början av rodden. Spänt som tusan.

Gav mig därefter på att hoppa lite hopprep. Gav upp fort. Knät gillade inte stötar.

2Strikta MU.
Tappade false grip när jag hängde ut i botten på första. Sket i att ta om greppet och körde på i alla fall. Satan vad svårt det blir när man inte har false grip.

Modifierad Burgener
Stretchövningar

A1. Marklyft
60kg x 3, 70kg x 3, 80kg x 3, 90kg x 8



Inte nått vidare snyggt idag. Mot slutet är det riktigt fult. Så förbaskat svag i marklyft!

A2. Amrap -1 Ringdips (1sec i topp med utåtvridna tummar)
11, 6, 5
Lite svagare än sist.

B. 21-15-9 reps på tid av:
KB-svingar 24kg
Burpees

4:32min. 12 sec långsammare än sist. Burpeesarna tar sjukt lång tid för mig. Kliver in och ut ur dem istället för att hoppa fram och bak. Noll kondition känns det som.

C1. Backextensions
15 x 3

C2. Fällknivar
15 x 3

Hade kramp i magtrakten efter dessa. Fick bryta de sista fällknivarna på slutet. Nöjd dock med att jag klarade fler än sist.

Extra:
D1. Utfallsgång med hantlar
8/8 x 3 8kg x 2

D2. Mu's
2, 3, 2
Konstigt det där med mina muscle ups. De strikta sitter alltid bra och utan större åthärvor, i alla fall 2-3 st, men så fort jag ska göra kippade mu så är det från dag till dag antingen ganska bra eller ganska så skitdåligt. Idag var det skitdåligt. Jag hittar inte rytmen i kippen alls.

Jag kanske inte ska lägga så stor vikt vid dagens pass så här en vecka efter operation men just nu så känns det som om jag bara står och stampar på samma ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar