måndag 7 maj 2012

Blood, svett och vaselin.


Efter 75 Toes to bar på morgonkvisten och ett 20-tal Muscle ups + 18st Chest to bars på eftermiddagen så är det inte mycket kvar av mina händer. Har klippt av det mesta som var löst och smort in händerna med fet vaselin. Det lär väl dröja några dagar innan jag ens kan hålla i en skivstång igen.

Dubbla pass idag som sagt. Egen träning på morgonen och sen ett pass med David på eftermiddagen. Överlag mycket nöjd med dagen. Bra ork och flås på båda passen. Fick lite positiv feedback på rörligheten i knät både i OHS och i backsquat. Det stramar som tusan i knät när jag gör dem men inte nån större smärta.

Morgonpasset
Pass 4
Wu 500m rodd
Lite hopprep (inga du's)
2 Strikta Mu
Modifierad burgener
Stretchövningar

A1. 1 Pushpress + 1 Push Jerk + 1 Split Jerk
40kg, 50kg, 60kg, 70kg, 75kg(PR)
Tog det lite lugnare idag och ökade inte till 80kg. Så här i efterhand skulle jag nog bara ha ökat till 72, 5kg. Sista serien var inte vacker men upp kom den.

B1. HSPU Amrap -1x3
9, 3, 3
Mina hspu gick inte alls något vidare idag. Gick stenhårt in i väggen och lyckades inte vända upp från botten efter 3 i andra och tredje setet.

B2. Boxsquats 5 x 3 80kg
Fortfarande lätt. Ska prova lägre höjd med teknikskivor nästa gång.
C. Amrap 10min:
10 Pushjerk 35kg
10 TTB
7 Varv + 10Pj och 5 TTB

Provade att hålla en bättre pace idag. Ville hålla 1 varv per minut så länge jag kunde. Det höll i fem varv sen tog TTB ut sin rätt. Bröt hit och dit. Sjuk pump i underarmar. Lite besviken över att jag inte fick in 8 varv men nöjd över att det var mitt bästa varvtal hittills. Kände mig stark i pushjerks idag.

D. GHD-Situps 10 x 3

Eftermiddagspasset med David
2km rodd 8:15
Stretchövningar
OHS och backsquats

Teknik PowerCleans
Ett gäng PC med focus på att dra stången nära kroppen, dra den mot mig och vänta med att slå runt armbågarna. Behöver focusera mer på tekniken i mina cleans. Jag är så inne på att dra upp mer vikt hela tiden att jag glömmer bort tekniken. Några var ok idag men det behövs nöta mer. När PC sitter så kraschar inte stången så hårt på mig heller.

Muscle ups
Ett 20-tal mu's såg till att skrapa bort lite skinn från handlederna. Jobbade med att få till kippen. Behöver jobba upp med höften snabbare och få över överkroppen snabbt.

3 varv på tid av:
3 Hspu
9 Burpees
6 CTB

Tid 4:00 tror jag? Tiden blev inte så mycket att hurra över då den absolut sista hspu tog en sisådär 40sekunder. Hspu är fan inte roligt när man går in i väggen. Mina burpees gick bra hela vägen. Bör kunna hålla betydligt bättre tempo i min kb-burpee metcon om jag bara bestämmer mig för att köra ordentliga burpees. Mina CTB var ingen höjdare idag. Får inte med mig höften alls vilket gör att jag inte får nån bra höjd i dem och ingen rytm.

En bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar