lördag 12 maj 2012

Grym dag med nytt PB

Kände mig stark idag. Körde pass 1 idag eftersom jag inte alls hann mer än börja på det i förrgår. Mer ryck således. Jag hoppade över att köra hela komplexet med OHS (hade känningar i knät efter rycken/OHS i torsdags) utan nöjde mig med 1 hangsnatch + 1 snatch. Känslan i mina ryck från i förrgår höll i sig idag och alla lyft kändes lätta och smidiga. Så jävla roligt med ryck när man hittar timing. Om jag bara blir lite starkare i OHS så finns där betydligt mer att ge. Fick in en bra hangsnatch på 60kg och slutligen en powersnatch (nästan full snatch) också på 60kg. Det kändes väldigt lätt att få upp vikten ovanför huvudet idag.

Har ont i vänstra sidan av korsryggen nu på kvällen, strax ovanför skinkan. Vet inte om det är för att jag möjligen belastar lite snett i mina ryck med tanke på knät eller vad det är. Rullade nån kvart nu på foamrollern och det har hjälp lite. Tar en whisky för säkerhets skull också :)

Wu
10min hopprep. Fick in ett helt gäng du's i början. 12-15 st på raken. Mycket nöjd. Lite känningar i knät första minuterna.

10 Boxhopp 30cm x 3

7 Strikta Mu.
Jag hade lite publik när jag började göra mina mu. Någon ropade "starkt" efter min andra, så stärkt av uppmuntran så fortsatte jag helt enkelt :) Vet inte om det är optimalt att göra 7 strikta mu som uppvärmning?

Modifierad burgener
Stretchövningar

A. 1 Hangsnatch + 1 Snatch
30kg, 35kg, 40kg, 45kg, 50kg, 55kg, 60kg (PB)

45kg


60kg Satte hangsnatchen men inte snatchen


60kg Snatch fail


60kg Snatch (PB powersnatch)



B1. Frontrackade utfallssteg bakåt 8/8 x 3
50kg

B2. Kippade mu övergångar Amrap -1 x 3
6st, 4st, 4st
Kippen kändes helt ok men jag får ett jävla gung i ringarna som stör som tusan. Inte helt lätt att initiera kippen när man far fram och tillbaka.

C. På tid
 10-8-6-4-2 CTB-PU
5-4-3-2-1 Wallclimbs
3:38!! 27 sekunder bättre än sist. Jag börjar undra ifall jag i min trötthet hoppade över något? Kändes inte som om jag höll sån fart. Måste skärpa mig när jag kliver ner från mina wallclimbs. Brakade rätt ner på knät en gång. Inte så skönt. Knät verkar helt i alla fall.

D. L-hang Amsap x 3
30sek, 17sek, 10sek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar