tisdag 22 maj 2012

Gymnastics

En hel vecka sedan jag uppdaterade sist. Jag har helt enkelt haft för mycket att göra om kvällarna och varit för trött för att logga träningen. Hur som haver så körde jag pass 3 i onsdags och pass 4(utan metcon) i fredags. Helgen ägnades åt gymnastikkursen på nordic. Lärorikt men en del behöver bli bättre för att jag ska tycka det vara värt pengarna. Istället för de totalt meningslösa pappren vi skulle skriva ut och ta med oss (en härlig skön miljöförstörande lunta) så hade det varit fint med ett bildschema över de övningar vi gick igenom tillsammans med de olika skalningarna. Svårt att föra anteckningar över övningar och dess skalningar såvida man inte är grym på att rita.

Dagens pass 5

10min DU. Gick skit idag. Riktigt jävla skitdåligt.
1 Strikt mu
10 x 3 Boxhopp
Modifierad burgener
Stretchövningar


A1. Clean 3RM 85% 3x3
30kg, 40kg, 50kg, 60kg, 70kg, 75kg, 65kg 3 x 3
Cleans kändes ok idag. Teknik är fortfarande rätt kass men de kändes lätta idag trots att det var riktiga cleans (powercleans förrut). Jag behöver fortfarande få in stången mer mot kroppen och dra den mer mot halsen. Och inte ha så väldigt bråttom upp från marken. Videon på 75kg.




A2. Bänk 3RM 85% 3x3
50kg, 60kg, 70kg, 80kg, 85kg, 72,5kg 3x3

B1. Haltande marklyft 40kg 3x3
Direkt
B2. Pendlay rows 40kg 10x3
Skulle ha filmat här. Vet inte hur ryggen såg ut alls.

C. 500m rodd, vila 4min, 400m rodd, vila 3min, 300m rodd, vila 2min, 200m rodd, vila 1min, 100m rodd

1:38, 1:39, 1:41, 1:40, 1:41

De här tiderna stämmer bättre än sist. Jag måste kolla averege över hela längden, inte som sist när jag bara kollade vad ave stod på när jag kommer "i mål". Lite glädjekalkyl sist på de två sista längderna. Tror tiderna idag var klart bättre faktiskt. Tog en bra stund innan jag återhämtat mig.

D. 8/8x3 Enbensmarklyft 20kg skivstång. Tungt idag och med lite konstiga känningar i knät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar