tisdag 15 maj 2012

Idag, not so much.

Väldigt seg de två senaste dagarna. Skyller på dålig sömn och stress i största allmänhet. Idag så tränade jag med David och pulsen stack för minsta lilla. Jag blev lite glad när David sa att vi skulle köra clean&jerk idag. Tänkte att det låter så där lagom soft. Inte då! Pulsen drog iväg rätt rejält efter bara ett par stycken. Upptäckte att jerks blir något helt annat när man gör dem i clean&jerk än när man gör dem som en isolerad övning. Jag har ju fått upp 80kg i jerk utan större problem men idag fick jag inte ens upp en godkänd på 70kg. Nu kör vi med fulla cleans också så vi får väl se om knät protesterar. Behöver öva mycket, mycket mer på mina cleans känner jag. Hittar inte alls någon bra känsla i dem just nu. I övrigt så körde vi bänkpress, lite kippade muscle ups (bättre teknik idag) och en 4min amrap x 2(2min vila mellan) av:

3 Squat cleans (ingen touch and go)
5 CTB-pu
7 Armhävningar

4 varv +1 clean på första 4min och 3 varv + 1 CTB på andra 4min (tror jag)
Inte nått vidare nöjd med prestationen idag. Som sagt så stack pulsen iväg rätt fort och mina ctb var inte nått vidare bra.

Och så konstiga smärtor i knät på eftermiddagen. Den här gången ovanför knäskålen. Smärtan i knät verkar för tillfället vandra runt lite.

Gårdagens pass. Pass 2

Wu
Rodd 500m 1:47
Hopprep 5min
Boxhopp (låga lådorna)
Modifierad Burgener
Stretchövningar

A1. Marklyft
70kg x 3, 80kg x 3, 90kg x 8
Fortsatt svag i mark. Varje lyft är en kamp. Vill få känna mig lite stark här nån gång.

A2. Ringdips amrap -1 x 3
10, 8, 7
Inte heller här händer det så värst mycket.

B. 21-15-9
KB-svingar 24kg
Burpees

4:05 min. Bästa tiden hittils. Konstaterar att mina burpees är väldigt mycket snabbare men att jag viker ner mig när syran slår på och tar "onödiga" andningspauser mellan varven. Att andas är överskattat.

C1. 15 Backextensions x 3

C2. 15 Fällknivar x 3

Den här kombon är så in i helvete jobbig för magen. Krampkänningar varje gång i magtrakten. Gilla!

Tilläggsträning:
Utfallsgång med Bulgarian (stora bruna) 10/10 x 3

Skridskohopp 20 x 3
Behöver utmana benet och knät lite mer nu känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar