måndag 28 maj 2012

Första Diane

Jag beslöt mig för att vara med på lunchpasset idag på CFN. Marklyft och Diane stod på schemat. Jag har inte fått tillfälle att prova på Diane förut och visste inte alls vad jag skulle förvänta mig. Marklyft är ju inte min starka sida så jag tog beslutet att skala ner den rätt rejält till 80kg. I efterhand så skulle jag ha skalat hspu också.

21-15-9
Marklyft
Hspu
7:25

Marklyften kändes lätta och gjordes obrutna hela vägen men hspu gick helt åt skogen. Jag kan inte kippa dem så de gjordes strikta. Första varvet gjordes 8-7-6, andra varvet 5-5-3-2 (tror jag) och sista omgången hspu blev bara en lång pina 2-1-1-1-1-1-1-1. Inte så mycket att säga om tiden idag. Jag måste antingen lära mig kippa mina hspu eller bli väldigt mycket starkare i strikta för att få nån vettig tid. Jag hade definitivt fått mycket mer ur Diane idag om jag hade kört hspu på låda istället.

Vi körde ettor i marklyft också men det var ingen höjdare. Tangerade mitt PB på 130kg och gav 140kg (lite väl optimistisk höjning) ett försök men jag fick inte upp den från golvet.

Ville basta nu på kvällen så jag tänkte bara gå ner Actic och köra lite greasing men helt plötsligt så stod jag och körde snatchar. Vet inte riktigt hur det gick till. Hade en fail på 60kg på rent slarv. På väg upp från botten släppte jag spänningen i armen och fick släppa ner stången. Nästa gick bra. Är den godkänd som full squat snatch?

40kg x 3 x 3, 50kg, 55kg, 60kg(f), 60kg






Och så gårdagens pass:

A1. Deadstop frontsquat
70kg x 3 x 5
Lätta.

A2. Viktade PU
17,5kg x 3 x 5
20kg till nästa gång

B.3 Varv av:
1 L-PU
2 Strikta PU
3 CTB-PU
4 Kippade PU

C. Bulgarian Splitsquat
8kg x 2. 8/8 x 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar