onsdag 25 april 2012

White men can't jump.....

.....men igår hittade jag fan nån form av rytm. Jag lyckades få in 4 eller 5 double unders på raken! Det låter kanske inte som nån jättebedrift men efter att ha piskat mig själv (bokstavligen) i flera månader utan att få till några du's så är det jättestort! Nu jävlar ska det hoppas.

Om nu operationen imorgon går som den ska. Har en tid inbokad vid 11:30 hos ortopeden. Jag vet inte riktigt vad som ska göras i knät och det verkar inte riktigt ortopeden heller veta. Han ska "snygga till det" som han uttrycker det. Det verkar som om han måste in och titta då MR inte verkade säga mer än att korsbandet är lite skadat.

Tisdagen
Pass 1

Wu
5min hopprep. 4 eller 5 du's (jag vart så jäkla förvånad över att de satt så jag höll inte riktigt räkningen)
2 Strikta Mu
10 Boxhopp 30cm 10 x 3
Modifierad Burgener
Stretchövningar

A. 1 Hang snatch + 1 Snatch + 3 OHS 3sec paus i botten.
30kg, 35kg, 40kg, 45kg, 50kg x 3
David var inne och hann titta på mina snatchar och ohs. Bra med feedback när man kör. Dags för lite fler pass efter operationen tänker jag. Fick lite bättre ordning på snatcharna och rådet att lägga med vikt på hälarna i ohs. Fick bakläxa på 50kg och gjorde om det setet 3 gånger. Tungt på slutet. Videon är på sista setet och notera Davids missnöjda min när han går förbi ;)





B1. Frontrackade utfallssteg bakåt 50kg
8/8 x 3

B2. Kippade MU övergångar Amrap-1 x 3
5, 3, 4
Ingen rytm alls i mina mu's. Jag tror inte det var så fullgoda reps heller. Sträcker inte ut tillräckligt i botten.

C. På tid
10-8-6-4-2 CTB-PU
5-4-3-2-1 Wallclimbs
4:05
15sec bättre än sist. CTB obrutna och med hyfsad rytm genom hela. Värre med wallclimbs. Brinner i axlarna efter ett par stycken.

D. L-hang amsap x 3 vila 1min
33sec, 10sec, 8sec
Ja här går det ju bara sämre och sämre. Suck vad dåligt. Inge pannben för fem öre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar