lördag 5 maj 2012

Tabata Burpees

Konstaterade efter passet i torsdags att mina burpees inte är nått vidare. Jag drar mig alltid för att göra dem och när jag väl gör dem så slöar jag till och kliver in och ut med ett ben i taget. Med start idag så lägger jag in lite tabata burbees när jag tränar på actic och inte kan följa Davids programmering. Jag får väl acceptera att Crossfitvärlden älskar burpees helt enkelt.

Fredagen
Pass 3

Wu
2000m rodd 7:58
Lugnt tempo men fick kämpa lite mot slutet för att hålla mig under 8min.

2Strikta MU
Modifierad Burgener
Stretchövningar

A1. Deadstop frontsquat
70kg x 3 x 5

A2. Viktade Pu
15kg x 3 x 5

B. 3 varv av
1 L-pu
2 Strikta pu
3 CTB-pu
4 Kippade pu

Mina pullups kändes lätta idag. Bortsett från l-pullupsen då som jag fortfarande måste fuska i starten. De viktade kändes väldigt lätta idag. Det är meningen att jag ska köra treor på mitt 5RM. Jag börjar bli tämligen övertygad om att jag klarat mer än 15kg som 5RM :)  Skönt att svackan jag hade i pu för några veckor sedan verkade vara något temporärt.

C. Bulgarian Splitsquat
5kgx2
8/8 x 3
Lite begränsad i knät här känner jag.

Extra:
Tåhävningar
12/12 x 3


Lördagen
Snabbpass på Actic

Wu
5min rodd
Modifierad burgener
Stretchövningar

Utfallssteg med skivstång
30kg 8/8 x 3

Enbensknäböj med pilatesboll mot vägg
8/8 x 3

Axelpress
30kg x 3, 40kg x 3, 45kg x 3, 50kg x 3, 45kg x 3 x 3

Leg extensions
32kg/50kg 10/10 x 3

Tabata burpees
7, 7, 8, 7, 7, 7, 7, 7
57st
Focus på att hoppa snabbt ner och ut/in med benen jämnfota. Min teknik är riktigt dålig och jag landade rätt hårt på bröstet ett par gånger. Här finns det utrymme för förbättring. Jag är ju inte så snabb i benen nu för tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar