lördag 26 maj 2012

Har jag sagt att jag inte gillar double unders?


Jag tycker jag borde ha lärt mig att utföra du's med lite kontinuitet vid det här laget. Om inte annat så i ren självbevarelsedrift. Att rappa sig själv med ett hopprep tills blodvite uppstår borde få den äldste av hundar att lära sig. Suck!

I övrigt en bra fredag på CFN. Kände mig stark i mark, fick till ett sista starkt och lätt set i ringdips och satte ett nytt PB i dagens metcon. Jag vill inte gärna erkänna det men min kropp behöver antagligen lite fler vilodagar än vad jag tror. Kände mig lite sliten efter onsdagens pass så jag beslöt mig för en vilodagdag under torsdagen.

Pass 2

A1. Marklyft
70kg x 3, 80kg x 3, 90kg x 11
Kände mig mycket starkare idag i mark. Vill få till svanken ännu mer men inga känningar i ryggen i alla fall. Borde väl även spänna om ryggen lite bättre inför varje lyft.



A2. Amrap ringdips -1 x 3
11, 8, 10
I sista setet så hittade jag ett bra läge där jag spände kroppen mer. Polletten trillade ner! Helt plötsligt så for jag upp från bottenläget och de kändes bra mycket lättare. In med armarna tight och spänn rygg och axlar! Det här är sånt David sagt till mig men som bekant så blir man lite bekväm när ingen står och påpekar det varje gång.

B. 21-15-9
KB-Svingar 24kg
Burpees

3:52 (4:05 sist) Nöjd, men det finns utrymme för förbättring om flåset bara blir bättre. Nu vilar jag nästan i svingarna för att få ner pulsen lite inför burpees.

C1. Backextensions x 3
C2. 15 x 3 Fällknivar
Härlig kräkkänsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar