fredag 20 april 2012

Sent omsider.....

....så kommer det ett blogginlägg. Var i Prag förra helgen och ligger som vanligt sjukt mycket efter på jobbfronten, så att blogga om mina träningspass känns inte som prio ett.

Måndagen
"Bastupass" på Actic.
Snabb uppvärmning
Cykel, rodd och stretchövningar

Cleans
40kg x 6, 50kg x 3, 60kg x 3, 70kg x 3, 80kg x 1
Inte så värst nöjd med cleans just nu. Drar allt med armar och går inte alls under stången. Ska man hitta nått positivt så är det väl att jag klarar av att dra stången upp till hakan på 80kg utan att igentligen doppa under :)

Bastu.

Onsdagen
Pass 2
Wu
Rodd 500m
2 Strikta Mu
Stretchövningar

A1. Marklyft
70kg x 3, 80kg x 3, 90kg x 7



Marklyften kändes tyngre än sist. Det låter kanske konstigt men det tar kraft av mig att låsa om ryggen inför varje lyft. Får inte riktigt ordning på andningen känner jag.

A2. Amrap ringdips -1(2 sec excentriskt, explosivt upp, 1 sec i topp med utåtvridna tummar)
11, 7, 6
Betydligt starkare än sist men det måste bli bättre. Kan fortfarande bli lite snabbare upp från bottenläget.

B. 21-15-9
KB-svingar 24kg
Burpees
4:20 min
Trodde helt klart att jag skulle få en bättre tid än sist. Istället så tappade jag 3 sec från förra veckan. Jag tyckte jag höll bra tempo hela vägen. Kanske lite för bekvämt? Fortfarande burpeesarna som behöver speedas upp.

C1. Backextensions 15 x 3
C2. Fällknivar 12 x 3


Torsdagen
Pass 3

Wu
500m rodd
2 Strikta Mu
Stretchövningar

A1. Deadstop frontsquat
70kg x 3 x 5
Racket är sänkt i botten nu, jag har haft det lite högt. 70kg känns som en bra vikt. Jag får jobba lite :)

A2. Viktade pu
15kg x 3 x 5

B. 3 varv av:
1 L-pu
2 Strikta pu
3 CTB-pu
4 Kippade pu

Mycket bättre idag! Jag är inte helt nöjd med styrkan i mina strikta pu nu för tiden men det känns bättre än sist.

C. Bulgarian Splitsquat 8/8 x 3
4kg x 2

Tilläggsträning:
Splitjerk
40kg x 3, 60kg, 65kg, 70kg, 75kg(PR), 80kg(PR), 85kg fail

Ville se hur mycket jag klarar i splitjerk när jag inte har den i ett komplex. Konstaterar att det är mycket teknik i splitjerks. 70kg var lätt, 75kg satt men den var inte snygg och kändes tung. 80kg var lätt! Tar 85kg nästa gång om jag bara är lite snabbare under stången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar