torsdag 5 april 2012

Seg i kropp och huvud

Mycket segstartad idag. Kände mig aldrig riktigt uppvärmd och huvudet var inte heller med. Läste fel i mitt program flera gånger vilket straffade sig i mina pullups.

Wu
500m rodd 1:51
2 Strikta Mu. Fokus idag på att hänga ut fullt i botten med utåtroterade händer och en långsam start. Gick helt ok men tungt blir det.
Modifierad burgener
Stretchövningar

Pass 3

A1. Deadstop frontsquat
70kg x 3 x 5
Ökade vikten idag då jag tyckt den har känts för lätt. Ska gå lite djupare till nästa gång också.

A2. Viktade pullups 3x5 på 5RM
Läste så klart fel och gjorde femmor istället för treor. Började på bara 10kg men jag har tappat så mycket i pullups att det blev väldigt tungt. Fick sänka vikten till 5kg efter att ha missat 5reps på tredje setet (vilket jag inte skulle göra). Fixade inte heller 5 reps på sista.
10kg x 5, 10kg x 5, 10kg x 3, 5kg x 5, 5kg x 3

B. 3 Varv av
1 L-pullup
2 Strikta Pu
3 CTB-Pu
4 Kippade Pu

Fick bryta både hit och dit. Helt slut i armar och lats. Det som funkade var ctb och de kippade pu. L-pullups (som jag måste fuska i starten) och strikta pu var ingen höjdare idag. Bättre än sist men det blir för mycket att försöka köra 5x5 viktade innan den här serien.

C. Bulgarian Splitsquat 8/8 x 3.
4kg x 2
Hyfsat lätta idag måste jag säga.

Påsk i småland nu och svärföräldrarnas hemmagym som inte är nått vidare. Släpar med mig kettlebellen och kör med den istället.

Glad påsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar