onsdag 4 april 2012

Magnetröntgen

Fick träffa min ortoped i måndags. Han kunde som vanligt inte säga vad som var fel med mitt knä. Han tyckte inte det kändes så mycket mer instabilt än det andra så han hade svårt att tänka sig att korsbandet skulle vara skadat igen. Hur som helst så gör ju knät förbaskat ont nu, så nått är det. Gjorde en magnetröntgen idag så jag får förhoppningsvis nått svar under nästa vecka.

Pass 2 idag.
Gymmet var rätt knökat när jag kom imorse med pass och eurosport så det fick bli en lite modifierad uppvärmning.

Wu
Rodd 500m 1:49
Körde rodd idag istället för knäts skull. Vet dock inte om rodd är så värst mycket lugnare för knät än hopprep.

Modifierad burgener

Stretchövningar

A1. Marklyft 3, 3, 3+
70kg x 3, 80kg x 3, 90kg x 8
Kändes ok idag. De är fortfarande inte jättevackra men de känns lättare.

A2. AMRAP -1 Ringdips. (2sec excentriskt, explosivt upp, utåtvridna tummar)
9, 7, 8

B. 21-15-9 reps på tid av:
KB-svingar 24kg
Burpees
4:17
Körde Burpees med upphopp idag. Jag har ju gjort den utan hopp förut. Fick samma tid som sist i alla fall. Obrutet hela vägen men jag måste få upp flåset så jag orkar få lite tempo på burpeesarna.

C1. 15Backextensions 15sec vila sen
C2. 10 Fällknivar
x3
10 fällknivar är inom min bekvämlighetszon. Ska göra fler till nästa gång. I promise!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar