torsdag 30 augusti 2012

Sjukare än trott

Så här i efterhand så var det nog ett dåligt beslut att träna förra veckan när förkylningen bröt ut. Även om jag kände mig ok så blev träningen lidande. I måndags så kom förkylningen på riktigt. Jag har vilat hela veckan fram till idag då jag trodde mig vara bättre. Kände mig riktigt bra igår och tog beslutet att gå till CFN nu på morgonen. Dock så förstod jag redan på promenaden dit att förkylningen inte släppt. Det är inte långt från mig till nordic men jag var andfådd och plaskvåt när jag kom dit. Jag hade ingen lust att vända hem igen så jag körde lite lätt uppvärmning och rörlighetsträning för att sedan avsluta med lite ryck. Och det gick ju hyfsat. 72,5kg i powersnatch och nytt PR. Jag hade två helt ok försök på 75kg (full snatch) där jag satt helt under stången men nu börjar jag komma upp på vikter där det faktiskt börjar bli tungt på riktigt i bottenläget. 80kg som årsmål känns inte jättelångt borta men nu tror jag bestämt att min branta utvecklingskurva kommer mattas av lite.

Jag har inte tagit något beslut ifall jag tränar imorgon eller inte. Känner mig väldigt bra nu på kvällen men så har det varit hela veckan. Bra på kvällen, skit på morgonen. Trist att bli sjuk så här nära tävling - jag hade verkligen behövt lite mer syraträning - men det är bara att acceptera faktum.

Heja, heja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar