torsdag 16 augusti 2012

Lesson learned?

Kan David få gå brevid mig hela SM och hålla min hand? Allt blir så mycket enklare då. Nån som hela tiden påminner en om setup och tekniken. Jag stressar upp mig själv alldeles för mycket när jag kör metcons ensam och slutar helt att fokusera på tekniken. Och vad händer när tekniken fallerar? Allt blir så satans mycket jobbigare! Pass nr 2 idag blev en rejäl genomklappning där 30st squatcleans fullständigt pulveriserade mig. Låste ryggen för dåligt inför lyften och det tog inte länge innan ländryggen sa ifrån. Dagens lärdom blir att aldrig sluta tänka under metcons. Att helt enkelt prata med sig själv under tiden och påminna om de delar som är viktiga. Jag tror att samma mentala förberedelser som jag gjorde när jag tävlade i fallskärmshoppning borde funka utmärkt inom Crossfit också.

Pass 1 13:00

A. PC+PJ 2RM inom 8min.
Fick upp en tvåa på 75kg tror jag. Satte sen PB med 82,5kg men klarade inte att få upp den en andra gång.

"Grace" 30St C&J 60kg
4:58

Fick bra hjälp av David med pace och påminnelser om tekniken. Förbättrade min Grace med över minuten. Jag hade fått in den på 4:45 men lyckades inte resa mig i jerken. Lite surt men jag kan inte vara annat än nöjd.

B. 3 Varv på tid av:
2 Ropeclimbs
8 Gobletsquats 24kg
16 KBS 24kg

4:25

Första gången jag provade ropeclimbs. Gick väl hyfsat. Mest nöjd över att jag inte vek ner mig efter Grace. Sista varvet var inte roligt.

Pass 2 17:30

Lite för kort vila innan jag var tillbaka på CFN för dagens andra pass men en nyttig erfarenhet antar jag.

3 Varv på tid av:
10 Squatcleans 60kg
10 Burpees
4 MU

12min!

Inte så mycket som stämde här. Mu var väl det som gick hyfsat. Squatcleans bröts tidigt. Gjorde 5 hyfsat snabba sen bröts det hej vilt. Måste påminna mig själv om att inte stå och vila med händerna på stången och böjd rygg!

Imorgon rodd. Heja, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar