onsdag 1 augusti 2012

Crossfit lvl 1 i Florida

Jag behöver semester på riktigt. Att ha hand om ungarna i fyra veckor själv (dagtid) innebär ju inte direkt att man får slappa särskilt mycket. Så igår gjorde jag slag i saken och köpte resa till Florida i oktober. Och när jag ändå höll på så anmälde jag mig till en crossfit level 1 kurs i West Palm Beach. Jag har väl inte direkt några planer på att byta karriär men jag tycker ju det här är sjukt kul och ser det hela som ett bra tillfälle att utvecklas för egen del. Jag har tänkt ett tag nu att jag vill gå level 1 kursen men det har inte dykt upp några datum i sverige så vitt jag sett. Hur som haver så känns det ju inte helt fel att gå den i Florida :) Så några dagars crossfit och sen semester/hälsa på vänner. Livet känns sjukt bra........

....besides my fucking knee! Det är bara att erkänna att mitt knä inte gillar några tunga knäböj i någon form alls. Om jag får nån veckas vila från allt vad knäböj heter så har jag ingen smärta i knät. Efter ett pass med viktade knäböj så är smärtan där några timmar senare. Det känns som om smärtan har eskalerat de senaste veckorna. Vet inte hur jag ska göra med det hela. Jag har ju ingen lust att gå tillbaka i träningen igen. Jag har inga större problem med att det gör ont så länge knät håller. Köra på fram till SM och sen kanske ta och omvärdera hela upplägget? Jag får se hur jag gör.

Måndagens träning

Wu
Same same

3xAmrap 4min
2Mu + 4 Powersnatch 35kg + 6 Burpees + 100m Löpning 3min vila

Missade 3 varv med 15-20 sec på varje amrap. Så en hyfsat bra förbättring sen jag körde den sist på gymmet.

Övade på kippade HSPU ett tag innan jag gav mig på Death by HSPU
3st på minut 7. Inte så stark och jag får inte någon hjälp när jag försöker börja kippa dem. Öva mer!

L-sit 3x15 sek
Pullups 3x10

Onsdag

Wu
Same same

A. På minuten i 10min 3 FS 72,5
Tungt de 3 sista varven. Frivändningarna upp kändes bra idag.

B. 1-10 på tid av obrutna toes through rings + DU + OHS 30kg
8min.
Lite fippel med DU's gjorde att jag nog tappade en 30 sek. Lyckades missa 2 gånger på nionde double undern på sista varvet. Inte nått vidare flås idag och för svagt pannben.

C. Rollouts 3x5 vila 90s mellan varje.

Övade lite handstående mot vägg idag också med några sekunder som bäst utan stöd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar