tisdag 7 augusti 2012

Att knyta skorna ordentligt!

Okej, jag erkänner, jag var sliten inför pass nr 2 idag. Kände mig helt off efter genomköraren på morgonen. Gårdagens många ryck känns också idag. Så pass sliten idag att jag la ner min tänkta tilläggsträning 10-1 obrutna CTB-PU (i alla fall så tror jag de ska vara obrutna). 10-9-8 gick ok sen tog det tvärstopp. Ont som fan i händerna som slets upp efter rycken igår och noll energi. Jag har haft två bra träningsdagar så jag grämer mig inte för mycket. En dags vila nu och sen nya tag.

Gårdagens pass med David

Arbeta upp ett 3RM i ryck på 10min (tror vi körde på 8min)
65kg x 3 (PR)
och eftersom det gick så bra så la vi på 70kg för ett nytt pr.
70kg (PR) Lätt. Gjorde ett försök på 72,5 men jag var för trött vid det laget.

Amrap 90% av 3rm i 8min
58kg x 29st
Nästan en Isabel :) Faktiskt väldigt nöjd. Kunde nog ha gått på lite snabbare och det tog sin lilla tid att leta tejp till mina trasiga händer.

30st ringdips på tid.
Över 6 minuter! Fruktansvärt! Hur kan man suga så jävla hårt i en övning?

Dagens Pass 1

3 varv av: 250m rodd + 15kbs(24kg) + 25Burpees + 15kbs + 250m rodd
vila 12min mellan varje varv
4:25, 4:50, 4:41

Grisigt. Jättegrisigt. Kunde nog ha gått snabbare på första varvet och vek ner mig lite på varv 2. Var nog mest nöjd med sista varvet. Fick lite påhej av Jacob på sista 250m rodden vilket hjälpte. Behöver bli uthålligare i Burpees. Tappade fart efter 15st på varv 1.

Pass 2 på kvällen

A. Amrap 8min: 3MU + 6/6 frontrackade utfallssteg 40kg + 24 DU.
4 varv + 8 du's. Borde lätt ha fått in 5 varv men blev tvungen att knyta skorna mitt i. Händer ofta när jag kör double unders. Sånt som inte får hända när det blir tävling. Mu's gick lite sämre än vad jag räknat med. Trodde jag skulle klara att göra dem obrutna hela vägen med det tog stopp på varv 3 då jag bröt upp i 2+1. Och nu slog det mig att David antagligen tänkt att jag skulle göra utfallsteg på stället, alltså inte som jag gjorde idag utfallsgång över hela CFN.

B. Tillägg
10-1 CTB-PU
Här gav jag upp efter 10-9-8. Fick inte upp 7st obrutna trots två försök med hyfsad vila emellan. Väldigt ont i mina händer trots tejp och saknade det sista lilla i draget mot bröstet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar