lördag 25 augusti 2012

Lite dåligt, lite bra men mest dåligt.

Jag börjar inse att jag inte hanterar smärta särskilt bra. Jag fegar för mycket i varje pass och vågar inte stanna särskilt länge i syrafasen. Så dags att inse det nu med två veckor kvar till tävling! Körde event 1 och event 2 från SM 2011 idag och det gick långt under förväntan.
Men vi börjar väl med det bra? Jag fick till ett nytt PR idag i powerclean. En 7,5 kg höjning till 90kg. Hade satt en tidsgräns på 8min för mina cleans så jag slutade där. 2,5-5kg till hade fan åkt upp idag! Mina cleans är fortfarande inte snygga och det mesta dras med armarna men de blir bättre i alla fall. 90kg var inte jättetungt.

Pass 1

1 RM Powerclean. 80% av det 1x3
40kg, 60kg, 70kg, 80kg, 85kg, 87,5kg, 90kg (PR)
72,5kg x 3

Amrap 8min
8 DL 90kg
8 BBJ 60cm

6 Varv + 2 DL

Mitt självförtroende efter det här var inte på topp. Nog för att jag har svårt i mark men 7 varv var mitt minimum. Klev upp och ner på boxen från start i ett försök att spara lite kraft till marklyften men det blev tungt redan från varv 2. Jag kunde lika gärna ha kört all out i boxhoppen känns det som.

Pass 2

16-14-12-10 (Timecap 10min)

Hangclean thrusters 45kg
TTB

Missade timecap med 4 thrusters och 10 TTB. Planen var att hålla 8+8, 7+7, 6+6 osv hela vägen. Det gick i knappt 2 varv. Fy fan vad greppet ryker i den här. Det absolut svåraste var att hålla kvar stången i händerna. Jag trodde helt klart att jag skulle fixa timecap så den här blev nästan en större besvikelse.

Skulle ha kört 30 ringdips på tid men fick nått hjärnsläpp och glömde helt bort det.

Jag skulle vilja skylla dagens urdåliga prestation på min förkylning men det håller inte. Nog för att jag är rackarns snorig men det är inte det som sänker mig på passen. Jag vill inte lida helt enkelt. Jag var alldeles för fräsch efter båda passen idag. När man tar ut sig så där fullständigt så mår man dåligt efteråt och det gör jag inte. Jag skulle kunna köra ett tredje pass :) Vet inte riktigt hur jag ska ta mig över den mentala tröskeln och tillåta smärtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar