torsdag 9 augusti 2012

Det blev en Grace

Den börjar bli lång nu. Listan på moment jag är mindre bra på. Som Clean&Jerks tex. Ok, vissa dagar så går de hyfsat men idag var ingen sån dag. Klev upp 05:30 imorse och befann mig på CFN ombytt och redo 06:45. Väldigt mycket tidigare än jag vill vara uppe. Inte alls särskilt vaken i kroppen.
  Planen var att arbeta upp ett 3RM i Powerclean+pushjerk inom 10min (jag gav mig själv 8) och sedan 90% av det som en amrap i 8min.

50kg x 3, 60kg x 3, 70kg x 3
Amrap 63kg 8min: 30st

Händerna mina har inte läkt efter måndagens pass så jag fick köra med handskar. Det gjorde fortfarande bra ont dock och greppet blir ju skit med handskar. Blä, blä, blä...ursäkter, ursäkter. Jag är kass och svag helt enkelt. Armarna fick göra hela jobbet idag och det kändes när jag var färdig. Jag hade på riktigt svårt att styra bilen till jobbet efter passet. Kände redan på treorna att det inte var mycket som stämde. Min tajming var helt off i både cleansen och jerksen.
   I måndags så körde jag 29st snatch på 58kg på 8min och kände mig hyfsat fräsch efter. Idag var jag helt död efter 30st C&J på 63kg. Fullständigt mörbultad. Jag orkade inte ens ta ner stången ordentligt mellan cleansen utan höll den löst i yttre delen av fingrarna (för att det gjorde ont i händerna) och släppte den på låren de sista 15. Jag har två riktigt otäcka blåmärken som bevis. Sammanfattningsvis en ganska så sopig Grace.

Det blir ytterligare lite klagan. Senaste dagarna har jag haft lite känningar i höger vad. Nått som hugger till i vaden när jag hoppar hopprep eller kör boxhopp (vilket jag gör varje uppvärmning). Idag kändes det så pass mycket att jag bytte till rodd istället. Troligen har jag väl överansträngt vaden? Får väl modifiera min uppvärmning lite. Lite synd eftersom jag fortfarande skulle behöva mer träning på double unders.

Skulle ha kört ett andra pass också idag men jobbet drog ut på tiden och lite flytt av familj från och till stugan ställde till det. Tidigt pass imorgon igen på Nordic. Heja, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar